03:21|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1402 - 11:31
کد خبر: 18334

حکم محکومیت ۱۹ محکوم باند ارتشاء و قاچاق سوخت گمرک سروی ارومیه اجرا شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از اجرای حکم محکویت ۱۹ محکوم پرونده ارتشاء و قاچاق سوخت در گمرک سرو ارومیه مربوط به سال ۱۳۹۹ خبر داد.
حکم محکومیت ۱۹ محکوم باند ارتشاء و قاچاق سوخت گمرک سروی ارومیه اجرا شد

به گزارش باریش نیوز، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، ناصر عتباتی روز یکشنبه 24 اردیبهشت اظهار کرد : برابر گزارش اداره اطلاعات استان مبنی بر اینکه با بررسی گردش مالی تعدادی از کارمندان شرکت نفت مستقر در گمرک سرو در سال ۱۳۹۹ که وظیفه پایش و دیپ زنی باک کامیون و اتوبوس‌های خروجی به سمت کشور ترکیه را عهده دار بودند، این افراد با اخذ مبالغی به صورت غیر مستقیم، از گزارش سوخت مازاد این خودروها خودداری می‌کردند.
 

وی ادامه داد: این افراد برای عدم شناسایی این اقدام، از فعالین گمرک استفاده می‌کردند بدین صورت که رانندگان خروجی مبالغی را به حساب بانکی فعالین گمرک واریز می‌کردند تا آنها نیز این مبالغ را در قبال چشم پوشی از تخلفات انجام شده در زمینه سوخت مازاد به حساب بانکی کارمندان شرکت و یا اقوام و آشنایان آنها واریز کنند.
 

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: با این گزارش اداره اطلاعات، دستورهای قضایی در خصوص رسیدگی به موضوع صادر و با بررسی‌های انجام گرفته ۱۹ نفر به اتهاماتی همچون معاونت در بزه رشاء و ارتشا، مباشرت در واسطه گری بزه ارتشاء و اخذ رشوه شناسایی و دستگیر شدند.
 

عتباتی اضافه کرد: پس از رسیدگی به اتهامات متهمین، به مجازات‌های قانونی همچون حبس، شلاق تعزیری، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم گردیدند که پس از قطعیت، این احکام، اجرای آنها آغاز شده است.
 

وی یادآور شد: دستگاه قضایی در مبارزه با مظاهر فساد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و در این خصوص هیچ مماشات یا سهل انگاری را نمی‌پذیرد و قاطعانه با این افراد برخورد می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید