10:30|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1401 - 10:31
کد خبر: 18269

بهره‌مندی 130 هزار نفر از خدمات اسکان اظطراری در زلزله خوی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با تمهیدات اندیشیده شده و پای کارآمدن همه نهادها از جمله هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی، خدمات گسترده ای به زلزله زدگان خوی داده شده است، گفت: در روزهای اول پس از زلزله ۱۳۰ هزار نفر در این شهرستان از خدمات اسکان اضطراری بهره مند شدند.
بهره‌مندی 130 هزار نفر از خدمات اسکان اظطراری در زلزله خوی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در مورد آخرین وضعیت خدمات به زلزله زدگان خوی اظهار کرد: اقدامات قابل توجهی پس از وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در خوی ارائه شده که راه اندازی ۱۱۰ کمپ برای اسکان زلزله زدگان و توزیع قابل توجه اقلام امدادی از جمله آنها بوده است.
 

وی اضافه کرد: پس از این زمین لرزه ۴۷ هزار زیرانداز، ۱۶۰ هزار پتو، ۱۲۰ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته بین زلزله زدگان توزیع شده است.
 

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین در برخی اوقات، ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در هر وعده غذایی در این شهرستان با همکاری موکب داران پخته و توزیع شده است.
 

معتمدیان با بیان اینکه علاوه بر شهر خوی و فیرورق، ۷۲ روستای منطقه متاثر از زلزله ۵.۹ ریشتری بودند، ادامه داد: البته ۱۷ روستا کانون زلزله بود ولی خدمات لازم به همه آسیب دیدگان ارائه شد.
 

وی با بیان اینکه از ۳۰ شهریور امسال تاکنون چهار زمین لرزه بالای پنج ریشتر در خوی اتفاق افتاده، گفت: از این تعداد زمین لرزه ۵.۹ ریشتری پرقدرت ترین بود.
 

وی افزود: البته در این مدت ۶۰۰ پس لرزه هم در منطقه رخ داده که بار روانی قابل توجهی در منطقه ایجاد کرده است.
 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت برای بهبود سریع وضعیت زلزله زدگان خوی اظهار کرد: با توجه ویژه دولت، کمک های بلاعوض و تسهیلات خوبی برای مردم زلزله زده تصویب شده که روند اداری خود را طی می کند.
 

معتمدیان گفت: البته ما منتظر این تسهیلات نبوده ایم و بیش از ۶۰۰ واحد آواربرداری شده و سیمان و میلگرد لازم هم از سوی بنیاد مستضعفان به صورت رایگان در اختیار نهادها قرار گرفته تا بین زلزله زدگان توزیع شود.
 

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در حدود ۶ ماه آینده، بازسازی این مناطق به پایان خواهد رسید.

​​​​​​

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید