14:16|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1401 - 11:32
کد خبر: 18256

اختصاص 3 هزارو 500 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی

 استاندار آذربایجان غربی گفت: با نگاه ویژه رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، ۳۵۰۰ میلیارد تومان کمک های بلاعوض و تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تصویب شد.
اختصاص 3 هزارو 500 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده خوی

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به تخریب کامل ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرستان خوی، برای هر واحد مبلغ ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، اضافه کرد: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده به زودی آغاز خواهد شد.
 

استاندار آذربایجان غربی به شناسایی ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیرات در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: هیات دولت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.
 

معتمدیان همچنین با اشاره به تخریب ۵ هزار و ۵۰۰ واحد دامی در مناطق روستایی شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در جلسه هیات دولت ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی این واحدها مصوب شد.
 

وی در ادامه از امهال ۶ ماهه وام پرداختی به زلزله زدگان خبر داده و افزود: برای جبران خسارت به لوازم خانگی ۳ هزار واحد مسکونی نیز کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.
 

استاندار آذربایجان غربی به آسیب دیدن ۸۵ مدرسه در قالب ۲۴۴ کلاس درس در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و ادامه داد: در زلزله اخیر ۲۴ مدرسه به صورت کامل تخریب شده و ۲۴۰ میلیارد تومان نیز جهت بازسازی و تعمیرات مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید