14:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1401 - 11:28
کد خبر: 18215

هوای آلوده و نفس‌هایی که در سینه حبس می‌شود

مدتی است که هوای شهر ارومیه با جولان آلاینده‌های جوی مواجه است و این امر سبب شده تا کیفیت هوا به صورت چشمگیری کاهش یابد.
هوای آلوده و نفس‌هایی که در سینه حبس می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدتی است که هوای شهر ارومیه با جولان آلاینده‌های جوی مواجه است و این امر سبب شده تا کیفیت هوا به صورت چشمگیری کاهش یابد.

 

با وجود اینکه غلظت آلاینده‌های جوی به صورت آشکار قابل مشاهده است در برخی از موارد شاخص‌هایی که از سوی سازمان محیط زیست منتشر می‌شود نشان می‌دهد که هوای ارومیه سالم است و مشکلی وجود ندارد.

کاهش چشمگیر بارش‌ها از یک سو و از سوی دیگر دود حاصل از تردد خودروها و فعالیت کارخانه‌های صنعتی بنزینی است بر روی آتش آلاینده‌های جوی. به طوری که براساس آمارهای ارائه شده در حال حاضر 70 درصد آلودگی هوا در ارومیه مربوط به تردد خودروها است.

به گفته معاون محیط زیست انسانی اداره محیط زیست آذربایجان غربی از مجموع 290 روز گذشته، هوای استان 26 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز ناسالم، یک روز خطرناک، 46 روز پاک و 216 روز وضعیت قابل قبول را تجربه کرده است.

هوای غیراستاندارد و آلوده در این استان فقط مختص فصول سرد سال نیست و جولان ریزگردها در بهار و تابستان نیز نفس کشیدن در شهر را برای مردم دشوار می‌کند.

ضرورت دارد که به هنگام آلودگی هوا حتما از ماسک‌های بهداشتی استفاده شود تا از آسیب به سلامتی جبوگیری شود


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید