11:41|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1401 - 09:54
کد خبر: 18207

سه زندانی محکوم به قصاص در آذربایجان‌غربی از چوبه دار رهایی یافتند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پرونده سه زندانی محکوم به قصاص در قالب طرح «خاتم سلیمانی» با رضایت اولیای دم به گذشت و سازش ختم شد و محکومان از چوبه دار رهایی یافتند.
سه زندانی محکوم به قصاص در آذربایجان‌غربی از چوبه دار رهایی یافتند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ناصر عتباتی روز دوشنبه در ارتباط ویدیو کنفرانسی با حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای رییس قوه قضاییه اظهار کرد: این سه زندانی محکوم به قصاص در شهرهای ماکو، نقده و مهاباد با تلاش دستگاه قضایی استان و ریش سفیدان و تاثیرگذاران منطقه از قصاص رها شدند.
 

وی با بیان اینکه زندانی محکوم به قصاصی که در شهرستان ماکو از چوبه دار رهایی یافت یک تبعه افغانستانی بود، افزود: این فرد طی مدت حضور در زندان موفق به حفظ قرآن کریم نیز شده بود که با کمک مالی اهالی منطقه و اخذ رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.
 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین به آزادی ۲۶۳ زندانی مالی و غیرعمد در قالب طرح خاتم سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۰۱ نفر از این زندانی‌های جرایم غیرعمد با مرخصی منجر به آزادی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
 

وی با بیان اینکه طرح خاتم سلیمانی در قالب پویش برای آزادسازی سندانیان غیر عمد از ۶ دی آغاز شده است، ادامه داد: این طرح تا ۱۴ دی ادامه خواهد داشت.
 

عتباتی در رابطه با ورود دستگاه قضایی استان به برخی مشکلات آذربایجان‌غربی، یادآور شد: دتسگاه قضایی استان به موضوع دریاچه ارومیه، گمرکات، ساخت و سازهای غیرمجاز و واحدهای صنعتی مشکل دار ورود جدی کرده تا مسیر حل قانونی را هموار سازد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید