12:25|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 10 دی 1401 - 12:42
کد خبر: 18201

خیابان‌های ارومیه چشم انتظار قطار شهری! 

بحث ایجاد زیرساخت‌های قطار شهری، چندی سالی می‌شود که ورد زبان مسئولان مدیریت شهری ارومیه است، اما چه فایده که این موضوع، فقط در حد وعده‌‎های توخالی است و بس! 
خیابان‌های ارومیه چشم انتظار قطار شهری! 

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز،بحث ایجاد زیرساخت‌های قطار شهری، چندی سالی می‌شود که ورد زبان مسئولان مدیریت شهری ارومیه است، اما چه فایده که این موضوع، فقط در حد وعده‌‎های توخالی است و بس! 

امروز ارومیه نیاز اساسی به ایجاد خط مترو و قطار شهری دارد، چرا که با وجود افزایش تردد خودرو در سطح شهر، و نبود زیرساخت‌های مناسب شهری، خیابان‌ها دیگر ظرفیت این حجم از خودرو را ندارند، و ترافیک سرسام آور در ساعات مختلف شبانه روز این شهر را درگیر خود کرده است. 

در شرایطی که شهرهایی مانند تبریز در حوزه‌های مختلف، به ویژه مدیریت شهری در حال توسعه و پیشرفت است، ارومیه از ابتدایی‌ترین امکانات عاجز مانده، و کسی هم نیست که به داد این شهر برسد. 

استفاده آسان از حمل و نقل عمومی و رفت و آمد بدون دشواری، حق مسلم شهروندان ارومیه‌ای است که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد. 

اگر در طول یکی دو سال آینده، تحولی اساسی در مدیریت شهری ارومیه رخ ندهد، قطعا این شهر، شهر پروژه‌های شکست خورده و ناتمام، لقب خواهد گرفت!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید