16:55|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1401 - 12:23
کد خبر: 18194

نقص فنی هواپیماها عمده علت تاخیر پروازها در فرودگاه ارومیه

مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی علت تاخیرهای مکرر پروازها از فرودگاه ارومیه را نقص فنی هواپیما و شرکتهای هواپیمایی عنوان کرد.
نقص فنی هواپیماها عمده علت تاخیر پروازها در فرودگاه ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، محمدعلی قراملکی با بیان اینکه تاخیر و کنسلی پروازها ناشی از کوتاهی در انجام وظایف فرودگاه نیست و به فرودگاه ارتباطی ندارد، افزود: عمده علت تاخیر در پروازها یا کنسلی ناشی از نقص فنی هواپیما و شرکتهای هواپیمایی است و هر تاخیر پرواز از مبدا طبیعتا تاخیر فرود در فرودگاه مقصد و تاخیر در بارگیری و پرواز بعدی را بدنبال دارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالاست و بروز نقص فنی در برخی هواپیماها مانع از پرواز به موقع شده و تا زمانیکه هواپیما تاییدیه عملیاتی بودن را دریافت نکند، اجازه پرواز ندارد. 

قراملکی اظهار کرد: اگر چه تاخیر و کنسلی پروازها قابل توجیه نیست و مسافرین حق دارند در زمان مقرر پروازشان انجام شود اما این تاخیری ها تنها مختص پروازهای فرودگاه ارومیه نیست و براساس آمار شرکت فرودگاهها در کل کشور پروازهای تاخیری و کنسلی متاسفانه درصد بالایی را به خود اختصاص داده است.

 قراملکی بااشاره به یکی از چالشهای مهم فرودگاه ارومیه اظهار کرد: روکش آسفالت باند فرودگاه نیاز به بهسازی و تعمیر دارد اما با توجه به اینکه فرودگاه ارومیه تنها یک باند دارد در نتیجه بهسازی روکش آسفالت باند نیازمند تعطیلی فرودگاه است. در این راستا برنامه ریزی شده سال آینده با هماهنگی های لازم در حدود ۲ ماه فرودگاه تعطیل شود و در این بازه زمانی پروازها به تبریز منتقل می شود تا عملیات تعمیر و بهسازی آسفالت باند انجام شود چرا که تعمیر روکش آسفالت باند فرودگاه امری اجتناب ناپذیر و ضروری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید