15:30|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1401 - 12:59
کد خبر: 18192
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور خبر داد:

آذربایجان غربی پنجمین استان کشور در تخصیص بودجه پروژه های جهاد آبرسانی

با حضور آقازاده معاونت مهندسی و توسعه، حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و لطیف خوش سیرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی پروژه تکمیلی عملیات آبرسانی به شهرهای نلاس و ربط کلنگ زنی شد.
آذربایجان غربی پنجمین استان کشور در تخصیص بودجه پروژه های جهاد آبرسانی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مجید آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این مراسم با بیان اینکه سقایی مردم فرصت بزرگی از سوی خداوند است، اظهار داشت: وزیر نیرو در راستای تامین آب شرب مردم بر جهاد آبرسانی تاکید دارد که در خصوص بایستی تلاش همه جانبه صورت پذیرد.

وی افزود: از لحاظ منابع مالی آذربایجان غربی پنجمین استان کشور است که قریب به هزار میلیارد تومان اعتبار جهت محرمیت زدایی درنظر گرفته شده است.

آقازاده با اعلام این خبر که ۴۱ روستای شهرستان سردشت در قالب طرح جهاد آبرسانی و با نام شهیدان ژاله در حال انجام است افزود این پروژه ها مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام می‌باشند.

این مقام مسئول افروز: پیش بینی میکنیم تا ۳۰ ماه آینده عملیات عمرانی این پروژه ها به پایان رسیده و آماده بهره برداری باشند.

در ادامه لطیف خوش سیرت مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: جهت تکمیل این پروژه ها مجموعا اعتباری بالغ بر 480 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تنش آبی و ارتقا کیفی آب شرب آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی عملیات اجرایی این پروژه را به ترتیب برای پروژه آبرسانی شهر ربط را شامل احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی، محوطه سازی مخزن و احداث یک باب ساختمان سرایداری، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ (توسعه) با ظرفیت 40 لیتر بر ثانیه، لوله گذاری خط انتقال آب صاف به طول 2000 متر و همچنین پروژه آبرسانی شهر نلاس را شامل لوله گذاری خط انتقال چدن(داکتیل) به طول 9 کیلومتر از تصفیه خانه آب شهرهای سردشت و ربط به مخزن هزار متر مکعبی نلاس عنوان کرد .

خوش سیرت از صبوری و همکاری مردم شهرهای ربط و نلاس تشکر کرد و افزود: به لطف خدا و همکاری همه جانبه امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه ها هستیم و ان شاالله طی 18 ماه آینده شاهد بهره برداری از این پروژه ها خواهیم بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید