12:14|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1401 - 12:42
کد خبر: 18191

آذربایجان‌غربی سفیدپوش شد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از بارش نخستین برف زمستانی و سفیدپوش شدن برخی مناطق جنوبی و همچنین شهرستان چالدران در شمال این استان خبر داد و گفت: بارش‌ها تا اواسط هفته جاری ادامه دارد.
آذربایجان‌غربی سفیدپوش شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مهدی صابری، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش برف که از شب جمعه در منطقه آغاز شده است، تا اواسط هفته جاری ادامه دارد و ارتفاعات و مناطق کوهستانی بیشتر تحت تاثیر این موج بارشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اطلاعیه و هشدار زرد در این زمینه صادر کرده است، اظهار کرد: مه گرفتگی و کاهش تدریجی دما از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی در روزهای پیش رو است.

صابری با اشاره به اینکه مرکز استان ارومیه نیز تحت تاثیر این موج بارشی است، ادامه داد: لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی برای این ایام پیش بینی می‌شود و لازم است مردم از تردد و سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

صابری با بیان اینکه تجهیز خودروها به لوازم زمستانی برای انجام سفر در مناطق کوهستانی و برف گیر ضروری است، اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی نیز از سوی همگان توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهرستان ارومیه بین مثبت ۲ و ۶ درجه سانتی‌گراد بود و شهرستان چالدران با دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان گزارش شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید