14:46|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1401 - 13:10
کد خبر: 18190

عملیات اجرایی ۲ پروژه آبرسانی در سردشت آغاز شد

عملیات اجرایی ۲ پروژه آبرسانی شامل احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی ربط و خط انتقال آب شهر نلاس در شهرستان سردشت با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
عملیات اجرایی ۲ پروژه آبرسانی در سردشت آغاز شد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، عملیات اجرایی ۲ پروژه آبرسانی احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی ربط و خط انتقال آب شهر نلاس در سردشت عصر چهارشنبه با حضور کمال حسین پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، مجید آقازاده معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، خوش سیرت مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان غربی و جمعی از روسای ادارات این شهرستان برگزار شد.

احداث مخزن ۲هزار مترمکعبی شهر ربط

این پروژه شامل احداث یک باب مخزن ۲ هزار مترمکعبی، محوطه سازی مخزن و احداث یک باب ساختمان سرایداری، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۴۰ لیتر در ثانیه و لوله گذاری و خط انتقال آب به طول ۲ هزار متر است که عملیات اجرایی این طرح با اعتبار۱۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات آبرسانی به شهرهای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب آذربایجان‌غربی انجام خواهد شد.

با اتمام این طرح پنج هزار خانوار از شهر ربط از نعمت آب بهره‌مند و تنش آبی مرتفع خواهند شد.

عملیات پروژه خط انتقال آب شهرنلاس

این پروژه شامل لوله گذاری خط انتقال به متراژ ۹هزار متر از تصفیه خانه شهرهای سردشت به مخزن هزار مترمکعبی نلاس است که برای آن ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات آبرسانی به شهرهای تنش آبی و ارتقای کیفی آب شرب آذربایجان‌غربی هزینه خواهد شد.

با اتمام این طرح سه هزار خانوار از شهرنلاس از نعمت آب بهره‌مند و تنش آبی مرتفع می‌شود.

شهرستان مرزی سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۳۷ هزار انشعاب آب است؛ از مجموع جمعیت این شهرستان ۸۰ هزار نفر در ۲۷۰ روستا سکونت دارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید