11:55|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آذر 1401 - 09:32
کد خبر: 18176

بارندگی در آذربایجان‌غربی ۲۲.۵ درصد افزایش یافت

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده بارندگی در استان در سال آبی جاری (اول مهر تاکنون) ۵۸.۹ میلی‌متر ثبت شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۲۲.۵ درصد افزایش یافته است.
بارندگی در آذربایجان‌غربی ۲۲.۵ درصد افزایش یافت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آزاد توحیدی، رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: تحقیقات انجام شده بیانگر کاهش بارندگی‌ها در استان نسبت به بلند مدت ۳۰ ساله به میزان ۲۵ درصد است.

وی افزود: کمترین میزان بارندگی در شمال استان آذربایجان غربی و در شهرستان ماکو با ۲۹.۴ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی در شهرستان سردشت با ۱۵۵ میلی‌متر بوده است.

رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: میزان بارندگی در ارومیه نیز ۴۲ میلی‌متر است که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۴.۱ میلی‌متر و نسبت به بلند مدت ۴۳ میلی‌متر کاهش بارندگی دارد.

توحیدی ادامه داد: در غرب دریاچه ارومیه که تحت نظارت آذربایجان غربی است امسال ۲۸ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به پارسال ۱۱.۲ میلی‌متر و نسبت به بلند مدت ۲۱.۲ میلی‌متر کاهش داشته است.

کیفیت هوای آذربایجان غربی در هفته جاری توام با آلاینده‌های جوی بوده که در شهرهای پر جمعیت از جمله ارومیه موجب غیر حضوری شدن مدارس این مناطق شد.

امروز نیز ادارات هواشناسی شهرهای مختلف استان بارش‌های باران را گزارش کرده‌اند که این روند تا ۲۴ ساعت آینده تداوم خواهد داشت.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید