20:41|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1401 - 13:01
کد خبر: 18175
در 6 ماه گذشته:

آسفالت 147 کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماه گذشته، ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شده است.
آسفالت 147 کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پیمان آرامون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته راهداری اظهار کرد: با فقط در ۶ ماه گذشته، ۱۴۷ کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شده است.

وی افزود: علاوه بر قیر رایگانی که برای اجرای این طرح‌ها اختصاص می‌یابد، برای هر کیلومتر راه روستایی ۱.۸ میلیارد تومان تومان نیز هزینه می‌شود.

آرامون گفت: فقط در ۲ ماه گذشته ۲۱.۵ کیلومتر راه روستایی در چالدران آسفالت شده که با توجه به سردی هوای منطقه، کار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲ هزار کیلومتر راه شوسه در استان داریم که در صدد هستیم در کوتاه مدت، این میزان جاده را نیز پوشش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: برخی شهرستان‌ها وضعیت خوبی در حوزه راه روستایی آسفالت دارند و برخی در این خصوص عقب افتاده‌اند به طور مثال در اشنویه فقط ۲ کیلومتر راه روستایی آسفالت نشده، باقی مانده است.

آرامون در خصوص مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های مختلف هم گفت: اکثر این مصوبات در خصوص راه روستایی است که به میزان تامین اعتبار اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۱۲ هزار کیلومتر راه ارتباطی تحت تاثیر راهداری طرح زمستانی یادآور شد: ۶۵۳ کیلومتر نقطه کوهستانی و برفگیر در استان داریم که شامل ۸۹ گردنه است.

آرامون تاکید کرد: در طرح زمستانی ۱۷ راهدارخانه با ۸۴۸ راهدار در آذربایجان غربی فعال خواهند بود ولی مشکلی که در این خصوص وجود دارد، سن بالای ماشین آلات راهداری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید