09:22|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 09 آذر 1401 - 10:27
کد خبر: 18160

رشد ۲۴ درصدی جابجایی مسافرین توسط ناوگان عمومی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از انجام افزون بر ۳۸۸ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای طی ۸ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
رشد ۲۴ درصدی جابجایی مسافرین توسط ناوگان عمومی آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: ۲۹۱۶ دستگاه ناوگان مسافری شامل ۵۵۱ دستگاه اتوبوس، ۹۸۴ دستگاه مینی بوس و ۱۳۸۱ دستگاه سواری کار جابجایی مسافرین را تا پایان آبان ماه سال جاری بر عهده داشتند.
 
وی افزود: سهم ناوگان اتوبوسی استان از کل ناوگان فعال کشور ۳.۶۸ درصد، ناوگان مینی بوس ۳.۴۴ درصد و سواری ۴.۳۴ درصد است و عمر متوسط این ناوگان نیز به ترتیب ۱۳.۶ سال برای ناوگان اتوبوسی، ۲۶.۷۵ سال برای ناوگان مینی بوس و ۱۱.۷۴ سال برای ناوگان سواری محاسبه شده که با توجه به سن بالای ناوگان مسافری مخصوصا ناوگان مینی بوس توصیه می‌شود از تمام ظرفیت‌ها و تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافری استان استفاده شود.
 
آرامون ادامه داد: بالغ بر سه میلیون و ۱۸۴ هزار مسافر در قالب افزون بر ۳۸۸ هزار سفر در ۸ ماهه اول سال جاری از طریق ناوگان‌های مسافری در استان جابجا شدند که تعداد مسافرین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد نزدیک به ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید