14:59|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آبان 1401 - 10:19
کد خبر: 18154

کاهش 14 درصدی بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی

طبق بررسی‌های انجام شده بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۴ درصد کاهش یافته است.
کاهش 14 درصدی بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آزاد توحیدی، رییس گروه تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی گفت: میزان متوسط بارش‌های سال زراعی جاری استان ۲۵.۵ میلی‌متر بوده که پارسال در این مدت ۲۹.۷ میلی‌متر بارندگی ثبت شده و با کاهش ۴.۲ میلی‌متری مواجه است.

رییس گروه تحقیقات هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۴۲ درصدی باندگی ها در مقایسه با بلند مدت مشابه گفت: بارش بلند مدت نیز در مدت زمان مشابه ۴۴.۱ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال زراعی جاری ۱۸.۶ میلی‌متر کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان ارومیه در مدت زمان مشابه سال زراعی گذشته بطور میانگین ۴۱.۸ میلی‌متر بارندگی داشت، اضافه کرد: بارندگی بلند مدت این شهرستان در مدت زمان مشابه سال زراعی جاری ۴۳ میلی‌متر بوده است که کاهش ۵۳ درصدی در مقایسه با امسال دارد.

به گفته توحیدی، متوسط بارندگی سالانه در ارومیه ۳۷۴ میلی‌متر است و بارش‌های سال زراعی جاری در ارومیه تا ۱۶ آبان‌ماه امسال نسبت به بلند مدت مشابه نیز کاهش ۵۵ درصدی دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی نیز در گفت وگو با ایرنا اشاره به بارش‌های ۴۸ ساعت اخیر در استان گفت: شهرستان مهاباد با ۱۵ میلی‌متر بارندگی و شاهیندژ با ۱۲ میلی‌متر پر بارش ترین شهرهای استان در ۴۸ ساعت اخیر گزارش شده‌اند.

مهدی کریمی با بیان اینکه تمرکز بارش‌ها در ۲ روز اخیر در نقاط جنوبی استان بوده و در ارومیه ۲ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است، افزود: از امروز سامانه به تدریج از منطقه خارج و هوای پایداری در آذربایجان غربی مستقر می‌شود.

کریمی با اشاره به دمای ۲۴ ساعت گذشته آذربایجان غربی اظهار کرد: ارومیه سردترین شهر با دمای صفر درجه سانتی گراد و بوکان گرم ترین شهر استان با دمای مثبت ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید