19:01|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 21 آبان 1401 - 11:41
کد خبر: 18152

۱۱ شهر آذربایجان‌غربی در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، وضعیت این استان از لحاظ کرونایی بدون شهرهای با رنگ قرمز و نارنجی است و ۱۱ شهر از جمله ارومیه هم رنگ آبی کرونایی دارند.
۱۱ شهر آذربایجان‌غربی در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، محمدامین ولی‌زاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و نقده در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: شهرستان‌های چالدران، پلدشت، شاهین دژ، چایپاره، خوی، شوط و میاندوآب نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های اساتان وضعیت آبی کرونایی حاکم است، ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه داشته و همه شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار بگیرند.

وضعیت آذربایجان غربی در حوزه کرونا به نسبت دوره‌های گذشته بهبود قابل توجهی یافته است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید