10:12|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 17 آبان 1401 - 11:21
کد خبر: 18150

شوک‌ قیمت‌های نابسامان بر تن لرزان بازار!

مدتی است که التهاب و بی ثباتی قیمت کالاهای اساسی لرزه به جان بازار انداخته است و در این مدت هر روز با تغییر قیمت های گوناگون مواجه هستیم.
شوک‌ قیمت‌های نابسامان بر تن لرزان بازار!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، مدتی است که التهاب و بی ثباتی قیمت کالاهای اساسی لرزه به جان بازار انداخته است و در این مدت هر روز با تغییر قیمت های گوناگون مواجه هستیم.

متاسفانه کار تا جایی پیش رفته است که می توان گفت هیچ گونه قیمت مصوبی در سطح بازار مشاهده نمی‌شود و اغلب کالاها طبق خواسته فروشنده و به صورت سلیقه ای عرضه می‌شود!

نکته قابل تامل و قابل توجه اینجاست که هر بار مسئولان و متولیان اقتصادی وعده می‌دهند که افزایش قیمت برای کالاهای اساسی اعمال نمی‌شود و همچنین برنامه ای وجود ندارد، درست همان لحظه باید منتظر شوک دیگری در بازار باشیم!

اغلب اقشار متوسط و ضعیف جامعه در شرایط کنونی قدرت خرید اساسی ترین و ضروری ترین نیاز زندگی خود را ندارند و چقدر درناک است که سرپرستان خانوار با در آمد کم و هزینه های اسفناک کنترل مسائل اقتصادی و مالی زندگیشان از دستشان خارج شده است.

دولت باید اهمیت بسیار ویژه ای به رفع مشکلات اقتصادی و درآمدهای ناچیز مردم در مقابل گرانی ها داشته باشد و از سوی دیگر اهتمام لازم در راستای ایجاد شغل برای جوانان جویای کار را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به نظر می‌رسد اگر مشکلات اقتصادی و نابسامانی های موجود در بازار در حوزه های مختلف کنترل و مدیریت نشود در روزهای آینده وضعیت نامطلوبی را در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید