16:48|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 02 آبان 1401 - 10:16
کد خبر: 18137

استقبال کم از واکسن کرونا و آنفولانزا

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: استقبال از واکسیناسیون کرونا و آنفلوآنزا در استان بسیار اندک است.
استقبال کم از واکسن کرونا و آنفولانزا

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، دکتر سید جلیل موسوی، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با بیان اینکه در یک بررسی پی سی آر از بیماران کرونایی، حدود ۴۰ درصد بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بودند، گفت: در حال حاضر سرماخوردگی، آنفلوآنزا، کرونا، بیماری های آلرژیک و تنفسی بسیار شایع است لذا واکسیناسیون آنفلوآنزا به ویژه در گروه‌های پرخطر مورد تاکید است و هرچه زودتر اقدام گردد مؤثرتر است.

 

وی با بیان اینکه زدن ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری و کنترل این بیماری ها بسیار اثربخش است و طبق پیش‌بینی‌های قبلی، موج ۸ کرونا با موج آنفلوآنزایی شروع شده است،گفت: متاسفانه استقبال از واکسیناسیون کرونا و واکسن آنفلوآنزا بسیار اندک و پایین است. 
 

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه ۳۲ماه از زمان شروع کرونا در آذربایجان غربی می گذرد و تا امروز ۱۰۴ هزار و ۴۱۱ نفر با تشخیص کرونا بستری شدند که از این تعداد ۵۴ هزار و ۶۸۹ نفر دارای پی سی آر مثبت و ۴۹ هزار و ۷۲۲ نفر دارای پی سی آر منفی بودند، ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۲۳ نفر فوتی کرونایی در استان ثبت شده که از این تعداد ۷۷۴۰ نفر پی سی آر مثبت و ۳۸۸۳ نفر فوتی دارای پی سی آر منفی بود. 
 

وی با اشاره به روند بیماری کرونا بر اساس میانگین روزانه در هفته جاری نسبت به هفته قبل اظهار کرد: تعداد مراجعین سرپایی از ۴۳ نفر در هفته گذشته به ۴۹ نفر در هفته جاری افزایش یافته، همچنین تعداد بستری های کل روزانه از ۱۲۳ نفر به ۱۳۹ نفر تعداد بستری های ۲۴ ساعت گذشته از ۲۱ نفر به ۲۶ نفر و بستری های آی سی یو نیز از ۴۲ نفر به ۴۷ نفر افزایش یافته که در همه موارد روند افزایشی را طی هفته جاری نسبت به هفته ماقبل شاهد هستیم. 
 

دکتر موسوی با بیان اینکه تعداد بستری ها با پی سی آر مثبت ثابت و بستری ها با سی پی آر منفی افزایش یافته است، اظهار کرد: تعداد تست های روزانه افزایشی بوده و از ۷۱ نفر به ۸۳ نفر رسیده اما نسبت میانگین تست های مثبت از ۸ درصد به ۷ درصد کاهش یافته است.
 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان اظهار کرد: میانگین روزانه فوتی با پی سی آر مثبت در ۹ روز گذشته صفر بوده و تعداد فوتی های روزانه با پی سی آر منفی یک نفر است.  
 

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: کل بستری ها در حال حاضر ۱۴۰ نفر هستند که به تفکیک ارومیه با ۶۰ نفر، خوی با ۴۷ نفر و میاندوآب با ۲۳ نفر بیشترین میزان بستری ها را به خود اختصاص داده اند، همچنین ۸ شهرستان در استان نیز بستری کرونایی نداشتند.

 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به رنگ بندی کرونایی استان نیز اظهار کرد ۷ شهرستان پلدشت، چالدران، چایپاره، شوط، خوی، ماکو و میاندوآب زرد مابقی شهرستان ها آبی هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید