08:39|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 مهر 1401 - 10:48
کد خبر: 18130

مسمومیت 52 نفر بر اثر نشت گاز آمونیاک در ارومیه

روز گذشته نشت گاز آمونیاک یک تانکر در کارخانه اروم تریلر ارومیه منجر به مسمومیت 52 نفر شد.
مسمومیت 52 نفر بر اثر نشت گاز آمونیاک در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، حسین سرباز رشید رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در خصوص جزئیات این حادثه گفت: یکی از تانکرهای واحد تولیدی اروم تریلر در ارومیه در تست و بازدید دوره‌ای برای تعویض شیر دچار نشتی شده با اینکه تانکر خالی از آمونیاک بوده ولی به دلیل نشت گاز آمونیاک از تانکر 52 نفر از کارگران این واحد تولیدی مسموم و به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی هم گفت: 52 نفر از افرادی که در این حادثه دچار مسمومیت شدند به بیمارستان‌های امام‌خمینی (ره) و طالقانی ارومیه منتقل شدند و حال عمومی همه این افراد خوب گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت اروم تریلر هم افزود: نشت گاز آمونیاک از کامیونی که وارد شرکت اروم تریلر شده بود به داخل شرکت نفوذ کرده و پس از جریان در کف سالن موجب مسمومیت جزیی برخی کارگران این واحد شد.

کارگران مسموم ترخیص می‌شوند

دکتر ولیزاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی شب گذشته از ترخیص مسمومان حادثه نشت گاز خبرداد.

دکتر ولیزاد گفت: از  31 بیمار مسموم حادثه نشت گاز آموناک که در بیمارستان طالقانی  بستری بودن همگی به غیر سه تن ترخیص شده اند که حال سه نفر باقی مانده نیز رو به بهبود است و بزودی ترخیص می‌شوند.

وی افزود : 16 بیمار در بیمارستان امام خمینی  و 5 تن در بیمارستان عارفیان نیز حال عمومی مساعدی دارند و در ساعات آتی مرخص خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید