14:04|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1401 - 11:40
کد خبر: 18126

کمبود سُرم در داروخانه ‌های آذربایجان غربی، مشکل کشوری است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آدربایجان غربی هم گفت: کمبود سرم در داروخانه‌ها یک مشکل کشوری است.
کمبود سُرم در داروخانه ‌های آذربایجان غربی، مشکل کشوری است

محمد دلیر راد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آدربایجان غربی هم گفت: کمبود سرم در داروخانه‌ها یک مشکل کشوری است و باید توجه داشت که تولیدات ۶ کارخانه تولید سُرم در کشور برای رفع نیازها کافی است.

محمد دلیر راد افزود: متاسفانه این کارخانه‌ها با اعلام اینکه هزینه‌های تولید سُرم در کشور بسیار بالاست اقدام به کاهش سرم تولیدی خود کرده‌اند که همین امر موجب کمبود سُرم در کشور شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار در کشور نیز قیمت سُرم افزایش چندانی پیدا نکرده است،  اظهار کرد: البته باید توجه داشت که هزینه تزریق سُرم چندین برابر هزینه ویزیت و حتی قیمت خود سُرم است بنابراین برخی پزشکان برای سود بیشتر اقدام به تجویز سُرم برای بیماران می‌کنند.

۸۶۰ هزار نفر در آذربایجان غربی، بیمه رایگان سلامت هستند

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی هم در این نشست خبری گفت: در حال حاضر ۸۶۰ هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه رایگان سلامت هستند.

جواد مجیدی بدون اعلام افرادی که پس از اجرای طرح دارویار، به بیمه سلامت استان پیوسته‌اند، اضافه کرد: از ابتدای امسال با اجرای طرح‌های مختلف، ۵۵۰ هزار نفر افزایش بیمه گذار داشته‌ایم.

وی ادامه داد: هزینه اسناد سرپایی ما تا شهریور به داروخانه‌ها پرداخت شده و مشکلی در این خصوص نداریم.

مجیدی افزود: البته با اجرای طرح دارویار و طی ماه‌های مرداد و شهریور، میزان هزینه‌های نسخه‌ای اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی، ۸۵ درصد نسبت به خرداد افزایش داشته که این امر نشان دهنده توجه به استفاده از نسخه‌های پزشکی برای دریافت دارو و درمان است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید