11:19|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 مهر 1401 - 13:34
کد خبر: 18124

قطعی اینترنت تهدید جدی برای کسب و کارهای آنلاین

با قطع اینترنت کسب و کارهای مجازی که در بستر سایبری فعالیت می‌کنند، دچار بحران شده‌اند.
قطعی اینترنت تهدید جدی برای کسب و کارهای آنلاین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در چند روز گذشته اختلال و قطعی اینترنت و فیلترینگ برخی از پلتفرم های خارجی مشکلات بسیار زیادی را برای کسب و کارهای اینترنتی به وجود آورده است.

در همین راستا، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به ایجاد محدودیت های گسترده اینترنتی و ایجاد مشکل برای کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرده است. در این بیانیه آمده است متاسفانه از ساعات پایانی 30 شهریور ماه 1401، اینترنت همراه در شهرها و نقاط مختلف کشور قطع شد. علاوه بر این انواع مختلف اتصال های اینترنت ثابت نیز با محدودیت های گسترده رو به رو هستند که انواع سرویس های خارجی مورد استفاده کسب و کارهای اینترنتی و کارانشان را با اختلال مواجه کرده است. به طور همزمان اینستاگرام که میلیون ها کسب و کار کوچک و متوسط ایرانی بر بستر آن فعالیت می‌کنند نیز فیلتر شده و دسترسی به واتساپ که یکی از ابزارهای ارتباطی مهم کسب و کارها با مخاطبان است محدود شده است از این رو نه تنها ابزارهای ارتباطی و سرویس های اینترنتی که حتی بعضی خدمات پرداخت نیز با مشکل جدی مواجه شده اند.

براساس گزارش سال گذشته مرکز آمار ایران، معادل 11 میلیون نفر از طریق شبکه های مجازی کسب در آمد می‌کنند که از این میزان حدود 9 میلیون نفر یعنی 83 درصد از طریق اینستاگرام در حال کسب درآمد هستند.

الفت نسب، عضو هیات مدیره انجمن کسب و کارهای مجازی می گوید: توسعه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیاز به فضای امن و آرام دارد و کسب و کارهای خردی که در بستر شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کنند، در پی اختلالات اخیر اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ به شدت ضرر خواهند کرد به گونه ای که مشخص نیست در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

به گفته وحیدی، وزیر کشور، تا پایان یافتن ناآرامی ها محدودیت های اینترنتی ادامه دارد و هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعی نیست محدودیت های اینترنتی برداشته می‌شود.

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی معتقد است در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات برای جایگزینی اینترنت جهانی کافی نیست و ساده انگارانه است که شبکه ملی اطلاعات را جایگزینی مناسب برای چنین موقعیتی در نظر بگیریم.

به گفته وی کسب و کارهای اینترنتی از زیرساخت ها و سرویس های متعدد خارجی برای ارائه خدمات به کاربران خود استفاده می‌کنند که در چنین شرایطی همگی دچار اختلال شده و ادامه سرویس دهی به کاربران را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید