06:27|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 12 مهر 1401 - 09:58
کد خبر: 18120

بحران نان در ارومیه!

این روزها تشکیل صف های طولانی مقابل نانوایی ها مردم را با بحران تهیه نان مواجه کرده است.
بحران نان در ارومیه!


سرویس اجتماعی باریش نیوز، در چند روز اخیر شاهد بازگشت صف های طولانی در مقابل نانوایی های ارومیه هستیم در این راستا برخی از نانوایان علت این موضوع را کاهش سهمیه نان و برخی دیگر خرید بیش از نیاز شهروندان عنوان می‌کنند.

از سوی دیگر به اعتقاد شماری از شهروندان، افرادی که در صف های طولانی و در انتظار خرید نان هستند، صاحب سوپر مارکت و مغازه دار هستند که با خرید نان از نانوایی و فروش چند برابری در سوپرمارکت ها به دنبال کسب سود می باشند.

مسئولان مربوطه نیز در این میان اظهار می‌کنند که هیچ کمبودی در تهیه و توزیع آرد در نانوایی ها وجود ندارد و تخصیص آرد در نانوایی ها بیش از گذشته صورت می‌گیرد.

به گفته معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی اختلاف قیمت بین آرد یارانه ای و آرد آزاد باعث وقوع تخلف در برخی از واحدهای نانوایی می‌شود که جهت برخورد با این موضوع 48 نفر بازرس در واحدهای نانوایی در سطح شهر ارومیه مستقر می‌شوند.

پس از اعلام رسمی و همزمان با سراسر کشور، استفاده از کارت های هوشمند نان در واحدهای نانوایی الزامی است و اگر از این سیستم هوشمند در نانوایی ها استفاده نشود نانوایان مربوطه مشمول جریمه می‌شوند و سهمیه آرد آنان کاهش خواهد یافت.

به نظر می‌رسد نظارت و بازرسی در حوزه آرد و نان در ارومیه و سطح استان باید با همت بیشتری پیگیری شود چرا که نان نیاز هر روز خانوارها است و این روزها انتظار در صف های طولانی برای خرید آن شهروندان را کلافه و با مشکل مواجه کرده است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید