13:21|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 07 مهر 1401 - 09:44
کد خبر: 18116

مشاغل فضای مجازی در گرداب فیلترینگ!

فرصت های شغلی در فضای مجازی این روزها در گرداب فیلترینگ دست و پا می‌زنند.
مشاغل فضای مجازی در گرداب فیلترینگ!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در چند سال اخیر کسب و کارهای اینترنتی رونق فراوانی گرفته است و با توجه به عصر تکنولوژی افرادی که در این حیطه استعداد و توانایی دارند به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی اقدام کرده اند.

در شرایط کنونی که در جامعه ماشینی به سر می‌بریم وجود کسب و کار و فروشگاه های اینترنتی کمک حال مردم بوده و اغلب افراد از طریق این فضایی  که در اختیار دارند مایحتاج خود را تهیه می‌کنند.

طبیعی است که آغاز هر کاری بسیار دشوار است و اگر تلاش و جدیت مستمر وجود نداشته باشد کسب و کاری نیز شکل نمی‌گیرد و موفقیت برخی از افرادی که در حوزه فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی در حال فعالیت هستند حاصل سال ها تلاش و هزینه است.

 در بستر تلگرام و اینستاگرام هزاران شغل مجازی و خرید و فروش اینترنتی صورت می‌گیرد که زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم می‌کند هر چند در این میان کسب و کارهای غیرمجاز هم رونق گرفته بود اما بیشتر این کسب و کارها با رویکرد سالم در حال ارائه خدمات به مشتریان خود بودند.

با توجه به محدودیت های اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی بسیاری از فعالان عرصه اقتصاد، فناوری و رسانه‌ای و همچنین کارشناسان حوزه فضای مجازی ابراز نگرانی کرده اند که با فیلتر تلگرام و زمزمه های فیلتر اینستاگرام بسیاری از مردم که در بستر فضای مجازی برای خود کسب و کار طراحی کرده اند از کار بیکار می‌شوند.

یکی از محققان و پژوهشگران اعلام کرده که درآمد 10 میلیون ایرانی به اینستاگرام وابسته است که با محدودیت این شبکه اجتماعی ضرر و زیان هنگفتی به اقتصاد خانواده ها و کشور وارد می‌شود.

امروزه پیشرفت و توسعه کشورها برپایه ارتباطات، اطلاعات و تکنولوژی بنا شده است و به نظر می‌رسد محدودیت فضای مجازی در چنین عصری نه تنها قابل رضایت نیست بلکه نارضایتی مردم و عدم پیشرفت در حوزه های مختلف را به همراه خواهد داشت.  
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید