11:48|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1401 - 11:05
کد خبر: 18113

بی‌مهری گرانی‌ در آستانه ماه مهر!

گرانی نوشت افزار در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس سبب شده تا بسیاری از والدین نتواند به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای نسبت به تهیه لوازم التحریر اقدام کنند.
بی‌مهری گرانی‌ در آستانه ماه مهر!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، بعد از دو سال کرونایی، از مهر ماه امسال مدارس در مقاطع مختلف به صورت حضوری بازگشایی می‌شود و دانش آموزان بعد از مدتی دوری از فضای حضوری کلاس‌های درس به آغوش مدارس بازمی‌گردند.

همه ساله در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید والدین و دانش آموزان ذوق و شوق خاصی دارند و خود را برای سالی پر از موفقیت و سربلندی در حوزه آموزش و پرورش آماده می‌کنند.

خرید نوشت افزار و لباس فرم برای دانش آموزان در این دوران از کارهای ضروری به شمار می‌رود و موجبات شادی و خوشحالی آنان را فراهم می‌سازد اما چیزی که امسال به شدت قابل توجه است افزایش سرسام آور قیمت لوازم التحریر است که متاسفانه اغلب والدین توان تهیه آن را ندارند.

مشاهدات میدانی و پیام های مردمی حاکی از آن است که قیمت های سلیقه ای گریبان نوشت افزارها را نیز گرفته است و متاسفانه قیمت مصوبی برای لوازم و التحریرهای موجود در بازار در نظر گرفته نشده است.

با توجه به اینکه لوازم التحریرهای داخلی به وفور در بازار توزیع شده اما قیمت های سرسام آور این محصولات باعث شده تا خریداران نتوانند به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای محصولات تولید داخل را تهیه و در اختیار فرزندانشان قرار دهند.

از سوی دیگر افزایش هزینه های تحصیلی، ثبت نام و سرویس مدرسه نیز بار سنگینی بر روی دوش والدین گذاشته و شرایط را برای آنان سخت کرده است.

در این شرایط که قدرت خرید بسیاری از اقشار جامعه کاهش یافته، انتظار می‌رود مسئولان آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید برای خانواده ها و دانش آموزانی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند طرح های حمایتی داشته باشد تا هم والدین در شرایط نابسامان اقتصادی شرمنده فرزندان خود نباشند و هم دانش آموزان به دلیل ناتوانی در تهیه نوشت افزار از تحصیل باز نمانند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید