08:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1401 - 11:45
کد خبر: 18111

تلاش کنیم ارومیه لقب شهر زباله‌ها نگیرد!

مدتی است که شاهد انباشت پسماند و عدم رسیدگی به سلطل‌های زباله در سطح شهر ارومیه هستیم با این حساب تلاش کنیم شهرمان لقب شهر زباله ها نگیرد.
تلاش کنیم ارومیه لقب شهر زباله‌ها نگیرد!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، جمع آوری و دفع زباله های شهری از وظایف مهم شهرداری ها به شمار می‌رود و از عوامل مهمی است که تضمین سلامت جامعه را به دنبال دارد.

اهمیت جمع آوری و ساماندهی زباله های شهری در فصل تابستان دوچندان می‌شود چرا که با توجه به گرمای هوا، انباشت زباله در کوچه و خیابان سبب هجوم حشرات و بروز انواع بیماری ها می‌شود.

براساس پیام های مردمی و مشاهدات میدانی در نقاط مختلف شهر ارومیه، متاسفانه مدتی است که جمع آوری پسماندهای شهری با ضعف مواجه شده و به نظر می‌رسد سازمان پسماند شهرداری ارومیه توجه چندانی به این موضوع که از وظایف اصلی این سازمان به شمار می‌رود ندارد.

از سوی دیگر شهروندان ارومیه‌ای از کمبود مخازن زباله در سطح شهر به شدت گلایه دارند و حتی در برخی از مناطق این شهر اصلا مخزن زباله ای وجود ندارد.

همچنین عدم ضدعفونی و شستشوی برخی از سطل‌های زباله سبب پخش بوی نامطبوع در منطقه می‌شود به طوری که نمی‌توان از چند متری سطل های زباله عبور کرد.

در شرایطی که همه شهرها در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفتند متاسفانه شهر ارومیه از نظر سیما و منظر و پروژه های عمرانی پیشرفت چشمگیری نداشته و به نظر می‌رسد شهرداری ارومیه و مدیران و متولیان شهر باید برای توسعه و پیشرفت ارومیه تلاش و همت وافری داشته باشند چرا که در مقام مردم این شهر نیست که هر روز با چهره نامطلوب شهر رو به رو شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید