05:44|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1401 - 10:51
کد خبر: 18108
سخنگوی دولت:

100 میلیون تومان وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار کم‌درآمد پرداخت می‌شود

وزارت کار موظف شد که کارهای صدور ضمانت‌نامه به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار دهک‌های کم‌درآمد را انجام دهد.
100 میلیون تومان وام اشتغال به زنان سرپرست خانوار کم‌درآمد پرداخت می‌شود

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: به موجب مصوبه دولت، وزارت کار موظف شده است نسبت به صدور ضمانت‌نامه به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن اقدام کند.

وی افزود: به موجب مصوبه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده است که کارهای لازم صدور ضمانت‌نامه به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار دهک‌های کم‌درآمد (دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی) از محل اعتبارات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر را انجام دهد.
 
جهرمی بهادری عنوان کرد:  یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت تاکنون تأکید بر حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به رفع مشکلات این قشر از جامعه بوده است. بر اساس ماده (۳) آیین‌نامه ستاد ملی زن و خانواده، همه مصوبات ستاد ملی زن و خانواده طبق اصل (۱۳۸) قانون اساسی و مجوز هیئت وزیران لازم‌الاجرا است و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها موظفند بر اساس مصوبات ستاد، اقدام کنند.
 
این مقام مسئول ادامه داد:  پیشنهاد تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار با بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، در فروردین سال جاری از سوی ستاد ملی زن و خانواده و با حضور رئیس جمهور، مصوب شد و به تأیید وزرای عضو ستاد رسید و پس از آن، معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با توجه به رویه موجود درباره ابلاغ مصوبات این ستاد، پیشنهاد طرح یاد شده را برای تصویب نهایی به هیئت وزیران ارائه کرد که در نشست روز یکشنبه ۲۰ شهریور دولت به تصویب رسید.
 
وی گفت: براساس مصوبه دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با همکاری معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، کارهای لازم را برای بهره‌گیری از ظرفیت صندوق سرمایه‌گذاری تعاون در راستای صدور ضمانت‌نامه تسهیلات اشتغال خُرد زنان سرپرست خانوار (دهک‌های ۱ تا ۵ درآمدی)، تا سقف یک میلیارد ریال بدون نیاز به معرفی ضامن غیر به بانک‌های عامل و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق به انجام رساند و در صورت تأمین اعتبار تکمیلی صندوق، صدور ضمانت‌نامه از طرف صندوق تا ۵ برابر مبلغ تودیع شده، انجام می‌شود.
 
وی افزود: به موجب این مصوبه، ستاد ملی زن و خانواده، مسئولیت مستقیم هماهنگی، پایش و نظارت بر کارهای همه دستگاه‌های مربوط را بر عهده دارد و این دستگاه‌ها موظفند که همه کارها و برنامه‌های خود را در اجرای این مصوبه، هر ۶ ماه یک بار به دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده (در معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده) گزارش کنند.
 
جهرمی بهادری تصریح کرد:  برای اجرای این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به ایجاد هماهنگی لازم به منظور سپرده‌گذاری مبالغی از محل کمک‌های بلاعوض، بودجه‌های حمایتی یا مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها در حساب‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و نیز معرفی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط صدور ضمانت‌نامه به صندوق، اقدام خواهد کرد.
 
سخنگوی دولت عنوان کرد: همچنین تقویت منابع قرض‌الحسنه به‌منظور ایجاد توان و امکانات برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه هدف و احراز صلاحیت متقاضیان مبنی بر تعیین دهک درآمدی (قرار داشتن در دهک‌های ۱ تا ۵) و سرپرست خانوار بودن به استناد اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، از دیگر کارهای این وزارتخانه در اجرای طرح مصوب دولت خواهد بود.


منبع: فردا نیوز

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید