13:43|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1401 - 08:55
کد خبر: 18093
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مسئولان از مباحث فرهنگی غفلت نکنند

مسئولان باید به مباحث فرهنگی اهمیت دهند و در بستر فرهنگی، مباحث اقتصادی را مدیریت و رفع کنند.
مسئولان از مباحث فرهنگی غفلت نکنند

سرویس سیاسی باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خظبه های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ۱۴ مرداد ماه در ارومیه، بااشاره به مشکلات معیشتی کشور، توجه به مباحث فرهنگی را برای حل مشکلات اقتصادی ضروری دانست و گفت: مسئولان باید به مباحث فرهنگی اهمیت دهند و در بستر فرهنگی، مباحث اقتصادی را مدیریت و رفع کنند. و نباید به بهانه مدیریت معیشتی و اقتصادی از مباحث فرهنگی غفلت کنند. 

حجت الاسلام قریشی بااشاره به سالروز حمله آمریکا به هیروشیما و فجایعی که برجا گذاشت، افزود: ظلم‌هایی ک در طول تاریخ مستکبران انجام داده اند، نباید فراموش شود بلکه باید نفرت از این افراد بازگویی و زنده بماند. دشمن می خواهد ظلم‌هایی که در جامعه بشری انجام داده به فراموشی سپرده شود. 

امام جمعه ارومیه بااشاره به سالروز خبرنگار و تبریک این روز به تمامی خبرنگارانی که در مسیر جهاد تبیین و آگاه سازی جامعه و توسعه تلاش می کنند، خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاری شغلی بااهمیت و تواماً کار پرمسئولیتی است اما خبرنگاران باید در انتشار اخبار نسبت به اخلاقیات، انتشار اخبار صحیح و دقیق توجه جدی داشته باشند و از انعکاس اخبار دروغ بپرهیزند. همچنین باید انصاف در خبر، ممانعت از شبهه افکنی، حق طلبی، در انعکاس اخبار مدنظر قراردهند. 

حجت الاسلام قریشی بر ضرورت دروازه بانی خبر تأکید کرد و گفت: نیاز نیست برخی اخباری که باعث تشویش اذهان و ایجاد استرس بین مردم می شود، گزارش شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بااشاره به وجود تبلیغات فراوان در سطح شهر برای  تحصیل در خارج از کشور، گفت: جای تأسف است که عده ای در صددند تا سرمایه های کشور را به خارج از کشور هدایت کنند،  ضروری است آموزش عالی در این حوزه به جد ورود کنند. 

وی بااشاره به ایام محرم و عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) گفت: اسلام گریه ای که در مسیر معرفت،حق،روشنگری، ایمان و ترس از خدا باشد،را مقدس می شمارد که عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران با وفایش نیز مقدس و ممدوح است. 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه امام حسین از شعائر الهی است، افزود: ضروری است نسبت به امام حسین (ع) و قیام این امام مظلوم معرفت پیدا کنیم و عزاداری امام حسین باید با شکوه توأم با معرفت برگزار شود. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید