23:44|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1401 - 13:42
کد خبر: 18086

آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی ۶ هزار نفر از دانش آموزان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی به ۶ هزار نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.
آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی ۶ هزار نفر از دانش آموزان

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک ، آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها است که ما حصل آن آموزش و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه ، خیابان و مخصوصا جاده ها ، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

 وی افزود : بر این اساس و طبق آخرین بررسی ها تعداد ۱۰۱ مدرسه با بالغ بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز جهت آموزش در سال جاری در سطح استان شناسایی و مشمول طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها قرار گرفته است.

 آرامون ادامه داد: طی ۴ ماهه نخست امسال تعداد ۵۹ مدرسه با مجموع ۵۸۵۵ دانش آموز زیر پوشش دوره های آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی جاده ای قرار گرفتند و اقلام کمک آموزشی همچون دفتر ، کیف مدرسه با نوار شبرنگ ، لوازم التحریر ( مزین به شعارهای ترافیکی ) نیز بین دانش آموزان توزیع شد که در ادامه سال جاری نیز طبق برنامه ریزی های انجام شده برای سایر مدارس و دانش آموزان شناسایی شده این طرح اقدامات مشابه انجام خواهد شد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید