15:17|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 11 مرداد 1401 - 10:33
کد خبر: 18084

درآمدهایی که با گرانی‌ها همخوانی ندارد

در شرایط کنونی درآمد پایین مردم با افزایش قیمت‌های سر به فلک کشیده دیگر همخوانی ندارد و حتی بسیاری از اقشار متوسط جامعه نیز در تامین مایحتاج زندگی دچار تأمل می‌شوند.
درآمدهایی که با گرانی‌ها همخوانی ندارد

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها گرانی های سر به فلک کشیده امان مردم را بریده است و وضعیت اقتصادی به جای آن که در ثبات نسبی قرار بگیرد روز به روز در حال تغییر و نوسان است.

قیمت های نجومی در بازار انواع کالاهای اساسی و مواد غذایی دیگر توانی برای خرید مردم باقی نگذاشته است جالب این است که مسئولان بالا دستی با وجود اینکه اعلام می‌کنند تغییر قیمت و افزایشی برای برخی از کالاهای اساسی وجود ندارد اما با مشاهدات میدانی شاهد نوسان رو به بالای قیمت در سطح بازار هستیم.

از سوی دیگر افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در کیفیت آن نیز تاثیر گذاشته است به طوری که از یک سو شاهد افزایش قیمت و از سوی دیگر شاهد کاهش کیفت اجناس هستیم!

قیمت های سلیقه ای در فروشگاه های زنجیره ای نیز بی داد می‌کند و در این میان مشخص نیست که نظارت بر بازار کالاهای اساسی کجا و چه زمانی انجام می‌شود و مسئولیت ستاد تنظیم بازار بر عهده کیست!

در شرایط کنونی که شاهد وضعیت نابسامان اقتصادی در سطح جامعه هستیم، درآمد پایین مردم با افزایش قیمت های سر به فلک کشیده دیگر همخوانی ندارد و حتی بسیاری از اقشار متوسط جامعه نیز در تامین مایحتاج زندگی دچار مکث و تأمل می‌شوند.

با همه این تفاسیر گرانی ها در اقتصاد این کشور جاری است که نشان می‌دهد هیچ گونه نظارت و چاره اندیشی از سوی دستگاه‌های نظارتی دارای کارآیی لازم نبوده و مسئولان در عمل نتوانسته اند گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات مردم باشند و تا حدی نابسامانی های اقتصادی را برطرف نمایند.
 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید