13:59|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 29 تیر 1401 - 11:14
کد خبر: 18063
یادداشت:

آتش زیر خاکستر کرونا در آذربایجان غربی

با روند افزایشی مبتلایان به بیماری کووید 19 در آذربایجان غربی باید مراقب طغیان این ویروس در روزهای آینده باشیم.
آتش زیر خاکستر کرونا در آذربایجان غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها تب کووید 19 بالا گرفته و در حال حاضر شاهد روند افزایشی این بیماری در سطح کشور و همچنین آذربایجان غربی هستیم.
سهل انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از عوامل مهم مبتلایان به کرونا است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی استفاده از ماسک در بین اقشار مختلف مردم به 10 درصد رسیده است.
روز گذشته جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در ارومیه برگزار شد و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد که در حال حاضر 7 شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که با رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی این رنگ بندی در روزهای آینده به سمت منفی تغییر خواهد کرد و احتمال بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان دور از انتظار نیست.
همچنین به گفته ولیزاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کووید 19 در استان، استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا هم کاهش یافته که این امر نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت.
به گفته متخصصان وزارت بهداشت نیمی از کسانی که در این روزها و در ایام گرم فصل تابستان سرما می خورند به کرونا مبتلا هستند.
علائم شایع افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به اومیکرون، سرفه، آبریزش بینی، خستگی، سرگیجه و احساس تهوع است، اما در این افراد علائمی نظیر عطسه و تب کمتر مشاهده می‌شود.
کارشناسان می گویند تزریق واکسن همچنان قابلیت محافظت از افراد را دارد اما به باور آنان حتی با وجود دریافت دز تقویتی واکسن، هیچ فردی در برابر ابتلا به کرونا به صورت صد در صد ایمن نیست.
یادمان نرود که کرونا هنوز تمام نشده و همانند روزهای گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک در اماکن عمومی برای در امان ماندن از بیماری منحوس کرونا امری مهم و ضروری است.  

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید