12:23|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 25 تیر 1401 - 12:21
کد خبر: 18055

اجازه سوءاستفاده از مسئله دریاچه ارومیه به دشمنان داده نشود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم و متولیان امور نباید اجازه دهند دشمنان از مسئله دریاچه ارومیه سوء استفاده کنند.
اجازه سوءاستفاده از مسئله دریاچه ارومیه به دشمنان داده نشود

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با با بیان اینکه کمبود نزولات جوی مهمترین عامل در کاهش آب دریاچه ارومیه است، افزود: مسئله را قومیتی، سیاسی و امنیتی کردن اقدام صحیحی نیست و مسؤولان و غیر مسؤولان باید در گفتارشان به این مساله دقت کنند.

وی با اشاره به موضوع خشکسالی در کشور و منطقه و تأثیر دریاچه ارومیه از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی افزود: از علل اصلی خشکی دریاچه ارومیه، کاهش نزولات آسمانی، عدم مدیریت مصرف آب، کشت محصولات پر آب بر توسط کشاورزان و استفاده از سیستم آبیاری سنتی است لذا نباید با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن ریخت که چند صباحی است خشکی دریاچه را دستاویزی برای اختلاف قرار داده اند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خشکسالی دریاچه ارومیه را تهدید می‌کند اما باید این موضوع از روشی علمی و واقع بینانه حل شود، عنوان کرد: همه اعم از مسئولین و مردم در امر بهبود وضعیت دریاچه همت کنند.،ضروری است کارهای علمی، پژوهشی در امر دریاچه به درستی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه طبق روایات، معصیت یکی از علل کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی است، گفت: معصیت و گناه درهای خیر و برکت را می‌بندد، استغفار و توبه یکی از راه‌های نزول نعمت است. دعا کنیم نزولات آسمانی افزایش یابد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح الگوی کشت در احیای دریاچه را مؤثر دانست و گفت: کمبود نزولات جوی مهمترین عامل در کاهش آب دریاچه ارومیه است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به به توجه مسئولان استانی به موضوع همفکری و همدلی در دستیابی به اهداف توسعه در آذربایجان غربی گفت: هر چند همه دستگاه‌ها در زمینه انجام وظایف تلاش می‌کنند ولی هماهنگی در راستای اهداف مشترک و تأمین اولویت‌ها در استان بسیار کم است.

حجت الاسلام قریشی بر لزوم هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در امر عمل به وظایف مشترک تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها علاوه بر انجام وظایف محوله، هماهنگی و همفکری بیشتری در راستای اهداف مشترک در تأمین اولویتها و توسعه استان داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع قاچاق پوشاک با هدف فلج کردن تولید داخل توسط عده‌ای خاص اظهار کرد: مسئولان کشوری و استانی در امر مدیریت معضل قاچاق پوشاک باید دقت کنند. چنانچه این امر ادامه یابد تولید داخل با مشکل جدی مواجه می‌شود.

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به اینکه مسئله غدیر خم از شعائر مهم دینی است، افزود: هر فردی اگر به این موضوع و عظمت این مساله معتقد است باید از هیچ اقدامی در راستای بیان عظمت این روز کوتاهی نکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید