16:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 تیر 1401 - 15:46
کد خبر: 18013

طعم تلخ وام فرزندآوری در کام جوانان ارومیه‌ای

وام فرزندآوری که در راستای تشویق افراد به فرزندآوری مطرح شده بود اکنون به چالشی در میان زوجین تبدیل شده که انتظار می‌رود متولیان امر زمینه را جهت تحقق این امر برای آنان هموار سازند.
طعم تلخ وام فرزندآوری در کام جوانان ارومیه‌ای

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه کم نیستند تعداد زوج‌هایی که سال‌هاست کنار یکدیگر زندگی کرده و هنوز فرزندی ندارند؛ هنگامی که پای صحبت آنان می‌نشینیم با جواب‌های مشترکی رو به رو می‌شویم؛ تورم، نداشتن امنیت شغلی و گرانی مسکن و ... بزرگترین دغدغه آنان در برابر فرزند آوری میباشد.

 

از آنجایی که عادت فرزندگریزی در بین زوجین رواج یافته، دولت برای اینکه بتواند در جهت تامین هزینه‌های تولد فرزندانشان و همچنین تشویق آنان به فرزندآوری، اقدام به ارائه وام فرزندآوری کرده است؛ در ضمن بانک مرکزی و بانک‌های عامل و مدیران و کارکنان ذیربط را نیز عهده دار اجرای این مسئولیت معرفی کرده است.

 

بر اساس مصوبه مجلس و دستور بانک مرکزی، وام قرض‌الحسنه فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، وام فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است و خانواده‌هایی که ۵ فرزند و بیشتر دارند مشمول وام ۱۰۰ میلیون تومانی هستند و  تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری نیز با 4 درصد کارمزد اعطا می‌شود.

 

وام فرزندآوری نیز همانند دیگر وام‌ها گله مندی بسیاری را از سوی افراد به دنبال داشته است بطوریکه عده‌ای یا موفق به ثبت‌نام وام فرزندآوری نشده‌اند و یا بعد از ثبت‌نام موفق به دریافت وام نشده‌اند.

 

این شرایط نا امیدی بسیاری را در دل زوجین به وجود آورده و با واکنش های بسیاری از سوی آنان رو به رو بوده است اظهارات آنان به این شرح است که دولت و مسئولین بارها آن‌ها را با وعده‌های پوشالی سرگرم کرده‌ و هر بار برای ثبت‌نام دریافت وام مسکن، وام ازدواج و اکنون وام فرزندآوری، آنها را بازیچه‌ی خود قرار داده‌اند.

 

یکی از مخاطبان این پایگاه خبری چنین اظهار می‌کند که وام فرزندآوری با شرایط خاصی به زوجین تعلق می‌گیرد و این در حالی است که بانک مرکزی هیچ محدودیت و شرطی برای پرداخت وام فرزندآوری اعلام نکرده بود اما هنگام ثبت‌نام متوجه آن شده‌اند.

 

در پایان امید می‌رود که متولیان امر زمینه لازم را جهت دریافت وام فرزندآوری از سوی زوجین فراهم آورده و بیش از این با وعده‌های دروغین آنان را فریب ندهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید