12:06|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1401 - 13:51
کد خبر: 17981

توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی آذربایجان‌غربی؛ چشم انتظار توجه مسئولان

عدم توسعه راه آهن ارومیه بعنوان یکی از دغدغه‌های جدی مردم محسوب می‌شود که بعد از گذشت چندین سال از بهره‌برداری همچنان نواقصات بسیاری را با خود به یدک می‌کشد که نیازمند توسعه و رسیدگی مسئولان ذیربط می‌باشد.
توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی آذربایجان‌غربی؛ چشم انتظار توجه مسئولان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، 28 آبان 1397 ایستگاه راه آهن ارومیه با زیربنای 16 هزار و 635 متر مربع و با هدف توسعه شبکه ریلی پس از چندین سال چشم انتظاری به بهره برداری رسید و کام تلخ شهروندان ارومیه را شیرین کرد.

علی رغم افتتاح این ایستگاه با آن همه تب‌وتاب، اکنون به دلیل مشکلات زیرساختی به حالت نیمه تعطیل درآمده و بخشی از مطالبات مردم استان محسوب می‌شود؛ عدم اختصاص اداره کل راه آهن مجزا، ناقص بودن ایستگاه‌های راه آهن از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که ضعف مدیریتی مسئولان استانی را برای همگان نمایان می‌سازند.

بهبود وضعیت و تکمیل زیرساخت‌های این راه آهن می‌تواند نقطه عطفی در راستای کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا و توسعه روزافزون اقتصادی، ایجاد ارتباط ترانزیتی استان‌های مختلف کشور با ترکیه و عراق از طریق مرزهای تمرچین و سرو، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در حوزه حمل و نقل باشد.

متاسفانه با گذشت 5 سال از بهره‌برداری خط ریلی ارومیه، هیچگونه اقدام قابل توجه و افزایش تجهیزاتی در این مجموعه صورت نگرفته است و در این میان سوالی که ذهن هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند این است که آیا مسئولان کاری جز مطرح نمودن وعده‌های پوچ ندارند؟

بنابر تماس های دریافتی و مطالبه مخاطبان در این خصوص، انتظار می‌رود متولیان امر اقداماتی را که در شان مردم این شهر و استان می‌باشد را به جا آورده و در راستای رفع مشکلات موجود تمام تلاش خود را بکار گیرند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید