12:41|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1401 - 17:36
کد خبر: 17975

وضعیت وخیم شهرچایی؛ نمونه‌ای بارز از ضعف مدیریتی در کلانشهر ارومیه 

سالهاست که لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه به معضلی جدی و فراموش شده در میان مسئولان شهری تبدیل شده و چهره‌ای کریه، برای این کلانشهر به ارمغان آورده  که متاسفانه تابحال هیچ اقدامی بجز مطرح نمودن وعده‌های پوچ توسط متولیان امر عاید این رودخانه نشده است. 
وضعیت وخیم شهرچایی؛ نمونه‌ای بارز از ضعف مدیریتی در کلانشهر ارومیه 

سرویس اجتماعی باریش نیوز، باتوجه به اهمیت موضوع کیفیت فضاهای شهری بر میزان رضایت‌مندی شهروندان، متاسفانه بخش‌هایی از فضاهای عمومی شهری در ارومیه بنابر دلایلی ازجمله عدم ‌مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در طول زمان به فضاهایی متروک و بی‌دفاع بدل شده‌اند. 

"شهر چای" که در دل شهر ارومیه روان است، نمونه بارزی از فضاهای عمومی شهری است که طی سالهای گذشته به علت بی توجهی مسئولان به لایروبی آن، به یکی از اصلی‌ترین تهدیدهای پیش روی این کلانشهر تبدیل شده است. 

در واقع می‌توان گفت عدم لایروبی رودخانه باعث به‌وجود آمدن گیاهان هرز، لجن‌زار و باتلاق‌هایی خصوصا در نواحی پارک ائللر باغی شده و چهره فضای‌سبز حاشیه شهرچای را دگرگون کرده است.

با آغاز فصل گرما متاسفانه چرای گوسفندان، انباشت زباله‌های مختلف در کنار بی توجهی به لایروبی این رودخانه، موجب ایجاد بوی تعفن و گله مندی شهروندانی شده که مایل اند برای دوری از هیاهوی زندگی ساعاتی از شب را در این حاشیه این رودخانه بگذرانند. 

هم اینک باتوجه به کاهش شدت بارش ها، فرصت مناسبی برای لایروبی رودخانه شهرچایی فراهم آمده که امید است متولیان امر این فرصت را غنیمت شمرده و اقداماتی در راستای ساماندهی و لایروبی این رودخانه به عمل آورند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید