18:50|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1401 - 13:53
کد خبر: 17947
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

چرخه قاعدگی طبیعی چند روز است؟

چرخه قاعدگی فاصله اولین روز پریود تا روز قبل از شروع قاعدگی بعدی محاسبه می‌شود. متوسط طول چرخه ۲۸ روزه هست، اما طول دوره ۲۱ تا 38 روز هم نیز طبیعی می‌باشد اما ممکن است در بین زنان و همچنین از یک سیکل به سیکل دیگر متفاوت باشد.
چرخه قاعدگی طبیعی چند روز است؟

دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در رابطه با مدت زمان چرخه قاعدگی طبیعی، در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، اظهار کرد: سیکل قاعدگی در زنان متفاوت است، این سیکل‌ها ممکن است از 21 روز تا 38 روز به طول انجامد.

وی افزود: طول روزهای خونریزی از 3 تا 7 روز طبیعی می‌باشد که باتوجه به مطالعات انجام شده در این مورد اگر 2 تا 8 روز هم طول بکشد طبیعی محسوب شده و موردی برای نگرانی وجود ندارد ولیکن اگر بیش از 10 روز باشد بایستی برای بررسی شرایط به پزشک مراجعه شود.
 
حبیب زاده عنوان کرد: مقدار خونریزی طبیعی در هر دوره قاعدگی بین 30 تا 80 سی سی بوده و بسته به سیکل هر فرد نیز متغیر می‌باشد؛ اگر چنانچه خونریزی افزایش یاید و یا برعکس نشانه یک تغییر بده و یهتر است وضعیت فرد بررسی شود.

وی در رابطه با سوال مخاطب در مورد اینکه اگر لخته خون در دوره قاعدگی وجود داشته باشد، چه باید کرد افزود: لخته‌های کوچک و با تعداد کم اشکالی ندارد، لخته‌های بزرگ و با تعداد بسیار بایستی پیگیری شود.

متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی ادامه داد: تاخیر در پریودی در تمامی بانوان دیده شده و امری طبیعی می‌باشد؛ اما اگر بیش از 10 روز این تاخیر ادامه یابد (خصوصا در خانم‌هایی که احتمال بارداری در آن‌ها وجود دارد) باییستی پیگیری شود (در برخی موارد استرس، تغییر سبک زندگی، ورزش سنگین و یا مسائل دیگر هم می‌تواند باعث این تغییر باشند)

تا چه میزان درد در دوران قاعدگی طبیعی است؟
درد در قسمت شکم و کمر و گاهی اوقات کشاله‌های ران و پاها طبیعی است اما دردهای طولانی لگن در این دوران غیرطبیعی بوده و ممکن است نشانه‌ای از آندومتریوز باشد.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در پایان تصریح کرد: نکات ذکر شده در فوق در افرادی که دوسال از اولین دوره قاعدگی آن‌ها می‌گذرد، صدق نمی‌کند زیرا در دوسال اول تخمک‌گذاری منظم رخ نمی‌دهد و معمولا دوران قاعدگی در چنین افرادی نامنظم می‌باشد.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان 3، طبقه 3، واحد 5

شماره تماس: 09153414736

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید