14:24|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1401 - 12:30
کد خبر: 17909
استاندار آذربایجان غربی:

نیازمند حمایت دولت برای جذب سرمایه گذاران در آذربایجان غربی هستیم

استاندار آذربایجان غربی گفت: استان نیاز به حمایت دولت برای جذب سرمایه گذاران خصوصی و نیمه دولتی دارد.
نیازمند حمایت دولت برای جذب سرمایه گذاران در آذربایجان غربی هستیم

 محمدصادق معتمدیان شامگاه روز جمعه در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن اشاره به توانمندیها و ظرفیت های استان تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در استان قرار دارد و رویکرد عدالت محور دولت نیز با تبعیض در بین مناطق آزاد کشور منافات دارد، لذا مردم و تجار درخواست دارند با مجوز تردد خودروهای پلاک منطقه در سراسر استان به منظور تسهیل گری برای توسعه فعالیتهای اقتصادی و جلب و جذب سرمایه گذاران موافقت گردد.

وی با اشاره به ضرورت اقتصادی کردن زیرساخت های حمل و نقل عمومی از جمله در بحث هوایی و ریلی بویژه محورهای نقده-پیرانشهر، ارومیه به سرو، ارومیه به سلماس، از قابلیت استان برای هاب لجستیک خبر داد و گفت: در صورت تحقق این امر بویژه توسعه ریلی شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه های حمل و نقل بار خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی تعیین تکلیف احیای دریاچه ارومیه را از مطالبات جدی مردم دانست و افزود: نقش آفرینی استان در روند احیا باید بازنگری شود. اقدامات سخت افزاری در حال اجراست ولی در بحث نرم افزاری نیازمند بازنگری سیاست ها هستیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه این استان به مدد تلاش نیروهای سپاه، مرزبانی، انتظامی، امنیتی، ارتش و حمایت دستگاه قضایی از استانهای امن کشور بشمار می رود لذا می طلبد نهادهای توسعه گرای دولتی از جمله ایدرو و ایمیدرو در حوزه سرمایه گذاری بیش از پیش فعال باشند تا بخش خصوصی نیز رغبت بیشتری در سرمایه گذاری داشته باشند.

وی گفت: با توجه به وجود ۳۸۰ هزار بیمه شده اصلی در استان متاسفانه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی سرمایه گذاری خاصی در حوزه های درمانی و اقتصادی استان انجام نداده است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه توجه به بازارچه های مرزی برای حل مشکلات معیشتی مرزنشینان را مطرح کرد.

معتمدیان ایجاد اداره کل راه آهن در استان و تکمیل آزاد راه ارومیه به تبریز را از دیگر درخواستهای جدی استان دانست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید