18:15|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1401 - 09:20
کد خبر: 17821
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مجلس از دخالت در امور دولت پرهیز کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مجلس و دولت باید هر کدام خطوط خود را حفظ کنند ضمن اینکه مجلس از دخالت در امور دولت پرهیز کند.
مجلس از دخالت در امور دولت پرهیز کند

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه مسئولان و مدیران باید خیر و مصلحت مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و همه تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند، اظهار کرد: مسئولان نباید برای منافع شخصی خود اقدام به انتخاب مدیران زیر مجموعه کنند.
 

وی با اشاره به اینکه غرور و انفعال ۲ ویژگی مهم است که آفتی برای مسئولان به شمار رفته و برای آنها گرفتاری به وجود می‌آورد، ادامه داد: دولت و مجلس مقدمات اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را بر اساس اقتصاد و مردم محور بودن آن فراهم کنند.
 

حجت الاسلام قریشی با تاکید بر هوشیاری مسئولان و پرهیز آنها از انفعال و گام برداشتن بیشتر در مسیر تقوا و صبر یادآور شد: مدیران و مسئولان ما باید از غرور پرهیز کنند زیرا این امر طلیعه شکست است و بدبختی از آنجا شروع می‌شود.
 

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استغفار در کارها موجب نزول رحمت الهی می‌شود، گفت: عفو و گذشت در ماه رمضان از کارهای پرخیر و برکتی است که موجبات شادی و نشاط را در میان مردم و جامعه فراهم می‌کند.
 

وی با اشاره به لزوم توجه به برگزاری جشن‌های گلریزان اضافه کرد: آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد از کارهای پر خیر و برکت است که ثواب الهی داشته و باید مورد توجه قرار گیرد زیرا رضایت پروردگار را در پی دارد.
 

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، بیان کرد: این کریمه اهل بیت، نمود و مظهر کرامت، عصمت و طهارت است.
 

وی با بیان اهمیت و جایگاه قرآن کریم در دین مبین اسلام نیز افزود: قرائت درست قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان انسان را متحول می‌کند از این‌رو باید آن را با دقت قرائت کرد تا بر زندگی ما تأثیر بگذارد.
 

امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به مسئله تکدی گری در جامعه و گسترش آن اظهار کرد: این مساله در شأن مردم و جامعه ما نیست و باید مسؤولان به این مساله رسیدگی کنند تا رفع شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید