16:54|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1401 - 09:01
کد خبر: 17803

جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت دانشگاهی رمز تحقق شعار سال است

امام جمعه ارومیه گفت: تمامی مسئولان در ادارات با حمایت از مجموعه های دانش بنیان باید در صدد نهادینه کردن شعار سال جاری و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب باشند.
جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت دانشگاهی رمز تحقق شعار سال است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: تمام دستگاه ها در این راستا باید برنامه‌های خود را اعلام و زمینه توسعه این حوزه مهم را هموار کنند.
 

وی ادامه داد: آذربایجان غربی استانی مبتنی بر اقتصاد کشاورزی است و باید در این بخش از مباحث و مزیت‌های بخش های دانش بنیان نهایت استفاده را کرد زیرا اگر کشاورزی ما دانش بنیان شود، امنیت غذایی افزایش یافته و بهبود معیشت کشاورزان و حفاظت از منابع آب و خاک را در پی خواهد داشت.
 

وی اظهار کرد: مسئولان باید در راستای آموزش روش‌های علمی جدید به کشاورزان تلاش کنند و کشاورزان نیز عملا این روش‌ها را بکار گیرند.
 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: مشکلات کشاورزان باید به دانشگاه‌ها منتقل شود تا محققان بتوانند راههای علمی برای رفع این مشکلات ارائه کنند.
 

وی با بیان اینکه مسیر صحیح تحقیقات دانشگاهی باید تبیین شود، گفت: حل مشکلات بخشهای مختلف از طریق اساتید دانشگاه باید در اولویت فعالان این بخش باشد و دانشگاهیان صرفا تلاش خود را به مقاله نویسی و ارتقای علمی و درجه خود محدود نکنند.
 

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه ارتقای علمی صرفا یک بُعد از کار دانشگاهیان و اساتید است، افزود: مسئولان دانشگاهی لازم است تا گونه ای برنامه ریزی کنند که هرکدام از اساتید که بتوانند مشکلات یک بخش را حل کنند، امتیاز دریافت کنند.
 

وی با ابراز تأسف از حادثه تروریستی در مشهد و جراحت و شهادت روحانیون جهادی در حرم مطهر رضوی اضافه کرد: این اقدام با هدف تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن و ملت ایران و افغانستان انجام شده و باید هوشیار باشیم چون دشمنان هیچ گاه از دشمنی دست بر نمی‌دارند.
 

وی با بیان اینکه روحانیانی که مورد حمله تروریستی قرار گرفتند در صدد رفع مشکلات محرومان گام برمی داشتند، ادامه داد: دشمنان از مومنان و مسلمانان نفرت دارند و باید نسبت به این موضوع و موارد مشابه هشیار بوده و اقدامات این چنینی را محکوم کنیم.
 

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه همیشه باید آماده مقابله با توطئه های دشمنان بود، اضافه کرد: ملت افغانستان در قالب گروه فاطمیون در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در نبرد با داعش خدمات و اقدامات مطلوبی داشته اند.
 

وی با اشاره به در پیش بودن دهم ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه (س) ادامه داد: این بانوی بزرگوار تمام ثروت خویش را برای تبلیغ دین مبین اسلام صرف کردند و حق بسیاری برگردن مسلمانان دارند.
 

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز هفتم ماه مبارک رمضان و سالروز وفات حضرت ابوطالب پدر امیرالمؤمنین علی (ع) اضافه کرد: ایشان اعتقاد و ایمان قلبی به اسلام داشتند و در کنار پیامبر(ص) با تمام وجود از ایشان محافظت می‌کردند.
 

وی درباره حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: تظاهر به روزه خواری از نظر شرعی حرام است هرچند که طبق دستورات اسلام کسانیکه روزه برایشان ضرر دارد، می‌توانند روزه نگیرند.
 

وی با اشاره به اینکه برخی از نقاط واقع در بافت فرسوده شهر مخروبه و نیازمند توجه بیشتر مسوولان شهری است، افزود: این وضعیت تا حدی است که روستاها شرایط بهتری از این نقاط دارند.
 

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی اظهار کرد: ارومیه یک کلانشهر است و باید مشکلات عملا حل شود چرا این شرایط زیبنده شهر ارومیه نیست.
 

وی اضافه کرد: هر شخص و یا نهادی که مانع حل این مشکلات شود باید معرفی و اعلام شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید