05:22|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1400 - 13:46
کد خبر: 17784
یادداشت:

احیای واحدهای تولیدی؛ مولفه‌ای مهم جهت تحقق جهش تولید در استان

تحریم، تورم و کرونا؛ سه عاملی که طی دو سال اخیر بسیاری از صنایع تولیدی استان را به تعطیلی کشانده و مشکلات کثیری را در زمینه اشتغال، معیشت و .... برای افراد به ارمغان آورده و عزم جدی مسئولان را جهت تحقق شعار 1400 می‌طلبد.
احیای واحدهای تولیدی؛ مولفه‌ای مهم جهت تحقق جهش تولید در استان

 سرویس اقتصادی باریش نیوز، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» شعاری می‌باشد که در اوایل سال 1400 روزنه امیدی را در دل بسیاری از کارآفرینان زنده کرد که متاسفانه نه تنها حمایتی از واحدهای تولیدی در سطح استان انجام نشد بلکه سهل انگاری مسئولان استانی آنها را به مرز ورشکستگی رساند.

طی دوسال اخیر شیوع ویروس کرونا توام با مشکلات اقتصادی، معیشت دشواری را برای مردم آذربایجان‌غربی به ارمغان آورده و بسیاری از واحدهای تولیدی را دچار رکود کرده است.

تعداد کثیری از افراد به دنبال تعطیلی واحدهای تولیدی کار خود را از دست داده و خانه نشین شده و بسیاری از کسب و کارها دستخوش تغییرات شده است.

در میان کارآفرینان و صاحبان واحدهای تولیدی، افرادی هستند که با اندک سرمایه شروع کرده و سهم بسزایی را در تو سعه و افزایش اشتغالزایی در استان داشته‌اند ولی اینک در این شرایط بحرانی که نیازمند حمایت هستند تنها چیزی که عایدشان می‌شود بی‌توجهی متولیان است.

با توجه به اینکه صنایع کوچک تولیدی به سرمایه پایینی برای شروع کار نیازمندند، می‌توانند در حفظ بودجه استان و افزایش ظرفیت اشتغالزایی نقش‌آفرینی کنند.

سخن آخر اینکه امید است متولیان امر وظیفه خود را در قبال تحقق شعار سال جهت بهبود معیشت و شرایط زندگی مردم و تولید ... به عمل آوردند؛ به‌ویژه آن‌که با آغاز سال نو انتظار می‌رود گام‌های بلندی در راستای برطرف کردن مشکلات عموم و تسهیل تولید بردارند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید