11:53|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1400 - 13:16
کد خبر: 17779
متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

علائم هشدار دهنده و خطرناک در دوران بارداری

بسیاری از بانوان از وضعیت خود در طول بارداری نگران هستند، چون فکر می‌کنند اگر اتفاق جدی یا مهمی در این مدت رخ دهد، متوجه آن نخواهند شد یا نمی‌دانند در چه شرایطی باید بطور اورژانس با پزشک یا مامای خود تماس بگیرند که در مطلب ذیل علائم هشدار دهنده در دوران بارداری می‌تواند راهنمای خوبی برای چنین بانوانی باشد.
علائم هشدار دهنده و خطرناک در دوران بارداری


دکتر میترا حبیب‌زاده، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه در گفت‌وگو با سرویس سلامت باریش نیوز، در مورد علائم هشدار دهنده و خطرناک در دوران بارداری، اظهار کرد: علائم زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای بانوان باردار باشد، آن‌ها را به خاطر بسپارید و اگر هر یک از نشانه‌های زیر در شما ظاهر شد قطعا با پزشک خود تماس بگیرید:

1.کودک شما کمتر از حد معمول حرکت می کند یا لگد می زند
هنگامی که شما در حدود هفته 16 بارداری هستید، حرکت نوزاد را احساس می کنید و اگر دفعات حرکات او کند شود، می تواند نشانه مشکل باشد. اگر کودک شما ساکت تر از حالت عادی به نظر می رسد، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.
2. تغییرات ناگهانی بینایی یا مشکلات بینایی
مانند دوبینی، تاری، کم نور شدن، چشمک زدن، هاله ها یا "شناورها" (نقاطی در میدان دید شما). اینها می توانند نشانه های پره اکلامپسی باشند.
3. تغییر ترشحات واژن
از سفید شیری به آبکی، مخاطی یا خونی، حتی اگر فقط صورتی یا قرمز باشد. اگر در سه ماهه سوم بارداری هستید، بدانید که پس از 37 هفته افزایش ترشحات مخاطی طبیعی است و ممکن است نشان دهد بدن شما برای زایمان آماده می شود.
4. تورم مداوم در صورت یا پف دور چشم
چیزی بیش از کمی تورم در دستان شما، یا تورم شدید و ناگهانی پا یا مچ پا، به ویژه در صبح. (وقتی انگشت شست خود را روی پوست فشار می دهید، تورم نگران کننده است و تورفتگی برای چند ثانیه باقی می ماند.)
5. سردرد مداوم یا شدید
که در هنگام استراحت یا با مصرف استامینوفن از بین نمی رود، یا هرگونه سردرد با تاری دید، تار شدن گفتار یا بی حسی
6. خونریزی یا لکه بینی واژینال
به خاطر داشته باشید که داشتن کمی لکه بینی بعد از رابطه جنسی یا معاینه واژن طبیعی است.
7. احساس درد و فشار
فشار در لگن (احساسی که کودک شما به سمت پایین فشار می دهد)، درد کمر (به خصوص اگر مشکل جدیدی برای شما ایجاد شود)، درد و گرفتگی شبیه قاعدگی یا درد معده، یا شش انقباض یا بیشتر در یک ساعت قبل از هفته 37.  اگر این علائم را احساس کردید، مقداری آب بنوشید و استراحت کنید تا ببینید در یک ساعت تسکین می یابد یا از بین می رود.

وی افزود: بدن شما در طول بارداری بقدری سریع تغییر می‌کند که گاهی برای شما سخت است که بدانید آنچه تجربه می‌کنید در واقع یک اتفاق عادی است. با این حال به خودتان و فرزندتان لطف کرده و هر علامت مشکوکی را چک کنید.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در پایان تصریح کرد: در آخر اینکه اگر نزدیک به موعد زایمان خود هستید، بهتر است علائم شروع زایمان را مرور کنید؛ به این ترتیب می‌دانید باید در انتظار چه باشید و در چه زمانی با ماما یا پزشک خود تماس بگیرید.

آدرس و شماره تماس دکتر میترا حبیب زاده، متخصص، جراح زنان، زایمان و نازایی در ارومیه

ارومیه: خیابان حسنی، روبروی بیمارستان مهزاد، ساختمان لقمان 3، طبقه 3، واحد 5

شماره تماس: 09153414736

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید