08:18|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1400 - 09:27
کد خبر: 17765
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

مسئولان و به خصوص دولت مردان به جوانان اعتماد کنند

امام جمعه ارومیه گفت: دولتمردان باید به جوانان اعتماد کنند و برای آنان ارزش قائل شوند و مسئولان فرهنگی تلاش کنند که برای جوانان الگوسازی درست صورت گیرد.
مسئولان و به خصوص دولت مردان به جوانان اعتماد کنند

‌به گزارش سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه 20 اسفند، با اشاره به ایام شهادت سرداران باکری و نامگذاری بیستم اسفندماه به عنوان روز شهدا، اظهار داشت: سنت حسنه راهیان نور اقدام بسیار ارزشمند و بابرکتی است و باید تقویت شود.

وی افزود: خون شهدا مایه عزت و استقلال کشور و عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است و باید ضمن حفظ حرمت این عزیزان، نام و یادشان در جامعه زنده و باعظمت نگه داشته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در روایات داریم که اجر و پاداش شهدا در نزد خداوند محفوظ و جایگاهشان بهشت برین است.

وی گفت: تقدیم جان در راه دین و انقلاب اسلامی افتخاری است که افرادی همانند شهید باکری و شهید سلیمانی در این راه از هرچه داشتند گذشتند.

قریشی، در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد جنگ روسیه و اوکراین، ابراز داشت: ایجاد انحراف در افکار عمومی و شبهه‌زایی در خصوص این جنگ درست نیست. همانطور که رهبر انقلاب هم موضع صریح خویش را بیان فرمودند، با هرگونه تجاوز و تخریب اموال و کشتار مردم در هر جای دنیا مخالفیم.

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی، محقق شده و همچنان هم این شعار به عنوان اصل اساسی در نظام است.

وی، ادامه داد: علت و سبب جنگ اوکراین باید بررسی شود، اینکه اعتماد به غرب و آمریکا و شیطنت‌های آن‌ها دلیل این جنگ است نباید فراموش شود.

وی، با اشاره به روز جوان، گفت: دولتمردان و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند و کارها را به آن‌ها بسپارند. عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همین حضور جوانان در صحنه بوده و امروز هم باید همینطور باشد.

وی، افزود: قهرمان‌سازی و شخصیت پروری و نمادسازی متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی جزو ضروریاتی است که باید مدنظر مسئولان فرهنگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: در غرب قهرمانان خیالی را برای دنیا عرضه کنند اما در کشور و استان ما با وجود قهرمانانی همانند شهید باکری و شهدای بزرگ دیگر نسبت به قهرمان سازی و نمادسازی هیچ اقدامی نشده است.

وی با اشاره به ایرادات موجود در فیلم موقعیت مهدی، گفت: عدم توجه به نمادهای اسلامی همانند سربندهای اسلامی، پرچم ائمه در جبهه و نیز بی‌توجهی به موارد مهمی نظیر پخش اذان در فیلم و توجه صرف به موضوع مقابله و کشتار جزو اصلی‌ترین ایرادات این فیلم است.

قریشی، با ابراز گلایه شدید از این فیلم و لزوم تجدیدنظر در موضوع و نحوه پرداخت به جایگاه شهید باکری در فیلم، ابراز داشت: مسئولان چطور این فیلم را شایسته تقدیر دانسته‌اند؟ در جنگ و جبهه نماز و دعا و قرآن نبود؟ متاسفانه این فیلم کوچک‌ترین نمادی از اسلام و قرآن ندارد! تنها ویژگی مثبت فیلم نترس بودن شهید است که بدون هیچ نماد اسلامی بود.

وی گفت: شهید مهدی باکری و دیگر شهدا ما نمادی از انقلاب اسلامی و سرشار از روحیه معنویت و اسلام بودند که متاسفانه فیلم ساخته شده کوچکترین توجهی به این موارد ندارد.

وی، در بخش دیگری با اشاره به نتیجه اعتماد کشورها به غرب و آمریکا، گفت: در روایات اسلامی آمده که اعتماد باید بر اساس عقل و منطق باشد. این موضوع در ماجرای کشورهایی مثل اوکراین و افغانستان به وضوح قابل مشاهده است که نتیجه اعتماد بی چون و چرا به آمریکا و غرب را امروز می‌بیند.

حجت الاسلام قریشی با تبریک ۱۱ شعبان سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: دولتمردان باید به جوانان اعتماد کنند و برای آنان ارزش قائل شوند و مسؤولان فرهنگی تلاش کنند که برای جوانان الگوسازی درست صورت گیرد.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی در خصوص زندگی شهید مهدی باکری ساخته شده و در جشنواره فیلم فجر امسال نیز چندین جایزه و سیمرغ بلورین گرفت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید