07:57|شنبه, مرداد 06 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1400 - 13:35
کد خبر: 17759
یادداشت:

پروتکل‌های بهداشتی گم شده در هیاهوی بازار شب عید

علی رغم افزایش آمار مبتلایان به سویه جدید کرونا در آذربایجان‌غربی طی چندماه اخیر، با نزدیک شدن به سال نو بازار ارومیه همچون سال‌های گذشته شاهد حضور مردم برای خرید مایحتاج نوروزی هستیم که این ازدحام و شلوغی می‌تواند زمینه‌ساز جهش افزایش آمار ابتلایان به امیکرون در روزهای آینده باشد که انتظار می‌رود شهروندان با در نظر گرفتن شرایط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عاملی جهت قطع زنجیره این ویروس منحوس در شهر باشند.
پروتکل‌های بهداشتی گم شده در هیاهوی بازار شب عید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در روزهای پایان سال طبق رسم هر ساله بازار گرم خرید و رفت و آمد مردم در خیابان‌ها بیشتر شده است، اگر از خیابانهای اصلی شهر من جمله امام، عطایی، خیام و ... عبور می‌کنم تجمع و ازدحام مردم را خواهیم دید که ذهن هر مخاطبی را به خود درگیر می‌کند.

بسیاری از مردم با رعایت ماسک و پروتکل‌های بهداشتی و برخی نیز بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال تردد و خرید کالاهای خود هستند که باتوجه به اوج‌گیری سویه جدید کرونا بی‌توجهی و عادی‌انگاری شهروندان نسبت به خطر این ویروس کاملا مشهود می‌باشد.

واکسیناسیون همگانی و باور افراد به ایمن شدن سیستم ایمنی بدنشان در مقابل ویروس موجب شده تا شهروندان ارومیه‌ای نسبت به کرونا و سویه‌های آن بی‌تفاوت باشند که به صراحت می‌توان گفت شلوغی بازار و خیابان‌های ارومیه از نهادینه شدن این باور نشات می‌گیرد.

در پایان انتظار می‌رود دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون نیز رعایت شود چرا که بنا بر اظهارات پزشکان واکسن‌ها اصولا از ابتلا به کرونا نمی‌توانند جلوگیری کنند و با توجه به جهش‌های متعددی که این ویروس داشته بایستی افراد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در اولویت خود قرار دهند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید