03:22|شنبه, مرداد 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1400 - 12:52
کد خبر: 17750
یادداشت:

بازگشایی مدارس آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی، تصمیمی عجیب و قابل تامل!

در چند روز گذشته شاهد تصمیم گیری عجیب و آموزش و پروش و ستاد مقابله با کرونای استان در شرایط قرمز کرونایی برخی از شهرهای استان و همچنین شهر ارومیه بودیم و این امر موجبات نگرانی اولیای دانش آموزان را به بار آورده است.
بازگشایی مدارس آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی، تصمیمی عجیب و قابل تامل!


سرویس اجتماعی باریش نیوز، اکنون که ارومیه و بسیاری از شهرهای استان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند زمان مناسبی برای بازگشایی مدارس و آغاز آموزش حضوری نیست؛ چرا که سویه جدید کرونا ( امیکرون) بیشتر کودکان و نوجوانان در در معرض ابتلا قرار می‌دهد.

 والدین کودکان زیر ۱۲ سال این روزها با تصمیم آموزش و پرورش برای حضور فرزندانشان در مدارس مواجه شده‌اند و مسئولان نیز در چرایی این اقدام پاسخ روشنی نمی دهند.

در این میان شوک روانی به والدین و دانش آموزان وارد شده است، بسیارند افرادی که طی ۲ سال اخیر برای دوری از عوامل بیماری زا خانه نشین بوده‌اند اما هم اکنون به یکباره و در اوج بحران امیکرون باید فرزندانشان را به مدارسی بفرستند که به گفته آنان هیچ گونه تضمینی برای عدم ابتلای فرزندانشان به این ویروس مهلک نیست.

بی توجهی به این نکته مهم نشان  از عدم اجماع مسئولان و بی‌خیالی نسبت به تجربیات گذشته در زمینه این بیماری منحوس را نشان می دهد.

بسیاری از اولیای دانش آموزان با تأکید بر اینکه برای ما سلامت فرزندانمان از تحصیل مهم‌تر است، اظهار دارند: در صورتی که وضعیت و شرایط مدرسه را برای حضور فرزندان خود مناسب نبینیم قطعاً آنها را روانه مدرسه نخواهیم کرد.

کلام آخر اینکه،  نباید این نکته را فراموش کرد که در دو سال اخیر آموزش و پروش هزینه سنگینی جهت ایجاد زیر ساخت آموزش مجازی و برنامه شاد نموده است که امید است با بهره گیری از این فضا حضور حداقلی دانش آموزان را در مدارس در زمان اوج کرونا در استان داشته باشیم تا امکان ابتلای درصد بالای ناقلینی که در مدارس حضور دارند به حداقل برسد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید