06:40|شنبه, مرداد 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1400 - 14:06
کد خبر: 17744
یادداشت:

کلید پیشرفت و توسعه آذربایجان غربی‌ در دست نیروی جوان و مستعد

"منع بکارگیری بازنشستگان" قانونی که سالهاست در جهت افزایش استفاده از نیروی کار جوان در سازمان‌های دولتی تصویب شده ولی آنچه مشهود است اکثر مسئولان نسبت به این بی‌توجه بوده و بیکاری همچنان بعنوان معضلی اساسی گریبانگیر جوانان می‌باشد.
کلید پیشرفت و توسعه آذربایجان غربی‌ در دست نیروی جوان و مستعد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بیکاری یکی از معضلاتی است که طی سالهای اخیر گریبان‌گر جوانان این مرز و بوم شده است بطوریکه هرگوشه و کناری از شهر را که بنگیریم جوانان تحصیل‌کرده و جویای کاری را مشاهده می‌کنیم که روز خود را به امید یافتن کاری به شب می‌رسانند.

مسئله بیکاری د رمیان جوانان آذربایجان غربی فقط به مجموعه کارگران عادی محدود نمی‌گردد؛ امروزه خیل عظیمی از جوانان تحصیل کرده هم چنان در بلاتکلیفی و سرگردانی بسر می برند و نمیتوانند شغلی متانسب با مدرک خود پیدا کنند.

در واقع یکی از برجسته‌ترین نگرانی‌ها برای هر جوان تحصیل کرده‌ای این است که علی‌رغم سطح بالای تحصیلات، فرصت شغلی به میزانی که پاسخگوی تقاضای آنان باشد، وجود ندارد.

با مراجعه به سازمان‌های دولتی و ادارات استان خواهیم دید که بیشتر کارمندان آن را بازنشستگان و ... تشکیل می‌دهند که این مسئله همواره مورد اعتراض اکثریت جوانان قرار گرفته است که در پی این گله‌مندی‌ها قانونی مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان تصویب شد که روزنه‌ امیدی در دل جوانانی که با رویای استخدام و یا ارتقای شغلی تحصیل می‌کنند، پدید آورد.

پس از رسانه‌ای شدن این خبر علی رغم آنچه که انتظار می‌رفت؛‌ کماکان شاهد منع برخی سازمان‌ها از این قانون بودیم و همین مساله بستری فراهم کرد که بسیاری از مدیران سالمند، همچنان به فعالیت ادامه دهند.

اما سوالی که اکنون ذهن هر شهروندی را درگیر می‌کند این است که سازمان‌ها تا چه زمانی می‌خواهند این روند را ادامه دهند؟! و این روند فرسودگی مدیران سازمان و نبود مهارت ها و تکنولوژی های جدید در سازمان‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟! و چه کسی مسئول سرخوردگی جوانان است؟!

در پایان لازم به ذکر است که جوانان دارای انگیزه و انرژی بسیار زیادی هستند و می‌توان با بهره گیری از ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات و معضلات جامعه گام‌های بلندی را برداشت.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید