09:49|چهارشنبه, فروردین 22 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1400 - 10:58
کد خبر: 17734
یادداشت:

کمبود اماکن فرهنگی، دغدغه ای جدی برای جوانان ارومیه

ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری همچون فرهنگسراها از مسئولیت های بزرگ شورای شهر می‌باشد و یکی از بزرگترین معانی هنر خوشبینی به آینده است که باید این موضوع به نسل امروز تزریق شود چرا که شوراها بازوی اراده توده های مردم هستند و در واقع باید با درد و مشکلات مردم آشنایی داشته باشند.
کمبود اماکن فرهنگی، دغدغه ای جدی برای جوانان ارومیه

سرویس فرهنگی باریش نیوز، بدون شک برپایی مراکز فرهنگی و هنری و ورزشی بهترین جایگزین برای تفریحات ناسالم جوانان بوده و فراهم سازی این امکانات می تواند زمینه ساز تولید فرهنگ و هنر شود؛ چرا که عدم برنامه‌ریزی و توجه به جوانان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف ورزشی و فرهنگی سبب بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی می‌شود؛

 کمبود اماکن فرهنگی و تفریحی در کلانشهر ارومیه یکی از مهم ترین معضلات شهری به شمار می رود که این امر موجب گسترش انواع آسیب های اجتماعی این شهر است.

در واقع شهر ارومیه بعنوان مرکز استان آذربایجان غربی شاهد افزایش صعودی جمعیتی است که نیاز جامعه را به زیرساخت های تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری بیش از پیش محسوس تر می کند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان،نداشتن برنامه‌ریزی و توجه نکردن به جوانان و نوجوانان در زمینه های مختلف ورزشی و فرهنگی سبب بروز آسیب های اجتماعی شهر می شود و تعامل همگانی مردم و مسئولان در ایجاد امکانات و رفع مشکلات ضروری است.

در اینجا منظور از فضای فرهنگی اشاره به مکان‌هایی است که کارکرد فرهنگی دارند. سینما، کتابخانه، سالن‌های نمایش و تئاتر، مکان‌های تفرج و گردشگری، مکان‌های ورزشی و کلا عرصه‌های تبادل مفاهیم، موضوعات و رفتار فرهنگی را می‌توان فضاهای فرهنگی دانست.

این مکان‌ها از یک طرف نقش مهمی در پرکردن اوقات فراغت شهروندان و از طرف دیگر نقش مهمی در رشد فرهنگی و کلا سازندگی جامعه دارند. حدودا یک سوم اوقات زندگی مردم برای گذراندن اوقات فراغت خالی است. این اوقات خالی می‌تواند از طریق حضور و فعالیت در مراکز فرهنگی، کتابخانه ها،  پارک‌ها، گردشگاه‌های عمومی، مکان‌های ورزشی، فرهنگسراها و نظیر آن پر شود

سخن آخر اینکه، این مکان‌ها می‌توانند نقش مهمی در حفظ مسیر سازندگی فضای فرهنگی شهرها داشته باشند و ضرورت این امر می طلبد که مسئولان شهری نسبت به ایجاد اماکن فرهنگی در و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوان با عزمی جدی وارد عمل شده و همچنین در تکمیل پروژه های ناتمام فرهنگی این شهر نیز تمام تلاش خود را به کار ببرند.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید