17:50|شنبه, مرداد 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1400 - 12:17
کد خبر: 17727
یادداشت:

افزایش اجاره سوییت‌های ساعتی بدون مجوز در ارومیه صدای شهروندان را درآورد

گزارش های مردی حاکی از آن است که این روزها پدیده جدیدی به نام اجاره آپارتمان یا سوییت مبله به مدت چند ساعت در ارومیه در حال افزایش است و این امر باعث نگرانی بسیاری از هروندان که در این مجتمع ها و یا محله ا ساکن هستند شده است.
افزایش اجاره سوییت‌های ساعتی بدون مجوز در ارومیه صدای شهروندان را درآورد


سرویس اجتماعی باریش نیوز، با کمی جستجوی ساده در اینترنت می توان به عمق فاجعه این موضوع در شهر ارومیه پی برد و در اولین جستجو به تبلیغات سوئیت مبله و یا آپارتمان مبله ارزان قیمت بهصورت اجاره کوتاه مدت در ارومیه بر می خوریم .

تبلیغاتی مانند آپارتمان های مبله به صورت دربستی و بدون محدودیت جنسیت  که  فقط با کارت ملی و به صورت حداقل یک روزه ارائه می گردد.

بر اساس اظهار نظر بسیاری از جامعه شناسان باید نظارت بیشتری از سوی متولیان امر در این زمینه صورت گیرد تا در سطح ذیگر مناطق شهر توسعه نیابد که این امر آسیب بزرگی برای تغییر سبک زندگی است و یک ناهنجاری بزرگ تلقی می شود.

در واقع پديده خانه هاي مبله به علت بي قانوني و نبود نظارت، باعث آزار و اذيت و نارضايتي مردم بويژه در مجتمع هاي مسكوني كه خانواده ها سكونت دارند، شده است.

آمد و رفت هاي گاه و بیگاه، برگزاري پارتي هاي پر سر وصدا، رعايت نكردن مقررات آپارتمان نشيني، بي نظمي در پاركينگ خودروها، رخ دادن برخي مسائل و آسيب هاي اجتماعي و حتي اجاره خانه هاي مبله بصورت ساعتي به دختران و پسران جوان از جمله مواردي است كه آژير خطر را زير سقف خانه هاي مبله در کلانشهر ارومیه به صدا درآورده است.

بسياري از شهروندان ساكن در مجتمع هاي مسكوني كه در همسايگي آنها خانه مبله وجود دارد، اظهار دارند که بارها اعتراض خود را نسبت به اين خانه ها مبله كه امنيت و آسايش ار از ما سلب كرده به صاحبان خانه ها اعلام كرده ايم اما آنان در جواب مي گويند' چهارديواري اختياري است'.

این شهروندان برضرورت برخورد با اين پديده براي جلوگيري از وقوع برخي حوادث ناگوار اجتماعي و امنيتي تاكيد كردند.

کلام آخر اینکه، زنگ هشدار به صدا در  آمده و بیان این موضوع تلنگری بزرگ بوده و  لازم است متولیان امر در این زمینه مجدانه ورود کنند و جلوی آسیب های احتمالی و توسعه و گسترش آن و تبعات آن را بگیرند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سیروس
1400/12/12 - 21:55

ما الان بیشتر از هشت سال هست که در خیابان خیام همچین مشکای داریم ولی کو گوش شنوا