14:40|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1400 - 11:28
کد خبر: 17726
استاندار آذربایجان غربی:

نظارت بر بازار در ایام منتهی به عید نوروز و ماه رمضان افزایش یابد

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه موضوع حمل و نقل کالاهای اساسی همواره یک معضل بوده است، گفت: به سرعت باید اقدامات لازم برای بهره‌مندی از خط ریلی جهت حمل و نقل کالاهای اساسی انجام شود.
نظارت بر بازار در ایام منتهی به عید نوروز و ماه رمضان افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌غربی، استفاده نکردن از ظرفیت اقتصادی خط ریلی در استان را یک ضعف اساسی دانست و گفت: سال‌ها مردم این منطقه چشم انتظار رسیدن خط ریلی به این منطقه بودند ولی کمترین استفاده اقتصادی از آن نمی‌شود.

وی در همین جلسه طی تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت راه آهن کشور و پیگیری بهره مندی از ظرفیت اقتصادی خط ریلی در آذربایجان‌غربی، گفت: خط ریلی استان باید به واگن‌های خاص تجهیز شود؛ البته این واگن‌ها همگی در داخل نیز تولید می‌شود و مشکل خاصی از بابت تامین آنها وجود ندارد؛ در همین راستا اقدامات لازم سریعا باید آغاز شود.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: بهره مندی از ظرفیت اقتصادی خط ریلی هم ایمنی بالا و هم هزینه کمی برای استان دارد که می‌تواند مورد استفاده و توجه جدی در حوزه حمل و نقل استان قرار گیرد.

وی یکی از اولویت‌های اصلی کشور را توجه به معیشت مردم عنوان کرد و ادامه داد: از تمامی مسئولانی که دغدغه معیشت مردم را در جلسات تنظیم بازار دارند، قدردانی می‌کنم ولی نباید این جلسات صرفا به درد و دل مدیران تبدیل شود.

معتمدیان بیان کرد: مدیران پس از شناسایی مشکلات، باید راهکارهای لازم جهت رفع آن را ارائه دهند.

وی یکی از مطالبات جدی مردم از حاکمیت را نظارت بر بازار دانست و گفت: در همین راستا نظارت بر بازار در ایام منتهی به عید نوروز و ماه مبارک رمضان باید افزایش یافته و نباید به سودجویان اجازه داد تا در روند تامین کالاهای مردم و قیمت ها خللی ایجاد کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رسانه‌ها در نظارت بر بازار در کنار دولت باشند، افزود: فرمانداران نیز با اتخاذ تدابیر لازم از ظرفیت دستگاه‌های دولتی در نظارت بر بازار بهره مند شوند؛ چرا که عدم نظارت بر بازار به بهانه‌های کمبود نیرو و امکانات، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی بر برخورد قاطع با دلالان و متخلفان در بحث ایجاد چالش در بازار نیز تاکید کرد و اظهار کرد: از ظرفیت خود مردم و نیروی مردمی بسیج در نظارت بر بازار استفاده شود.

معتمدیان همچنین بر افزایش سهم آذربایجان‌غربی از سهم ذخایر استراتژیک تاکید کرد و گفت: مسئولان متولی باید با جدیت از وزارتخانه های مربوطه پیگیری افزایش سهمیه های استان در تامین کالاهای اساسی مردم استان باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید