03:54|شنبه, مرداد 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1400 - 12:06
کد خبر: 17708
یادداشت:

جای‌خالی تقاطع‌های غیرهمسطح در شاهراه‌های اصلی شهر

باتوجه به پیشرفت و توسعه شهری ارومیه و افزایش استفاده از خودروهای شخصی طی سالهای گذشته، اهمیت احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح شهری ارومیه را چندین برابر کرده که انتظار می‌رود متولیان امر با اجرایی کردن طرح‌هایی جهت احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، کمک شایانی به کاهش بار ترافیک درون شهری کرده باشند.
جای‌خالی تقاطع‌های غیرهمسطح در شاهراه‌های اصلی شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه باتوجه به افزایش روزافزون جمعیت در ارومیه و روند رو به رشد شهرنشینی در آن، پرداختن به تمامی جوانب زندگی شهرنشینی اعم از امور اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، سیاسی و حتی اقتصادی از جمله مواردی است که بایستی مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

در این راستا عملکرد و فعالیت‌های مسئولان در توسعه شهر بسیار مؤثر بوده است به گونه‌ای که احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در سطح شهری تجربه‌های متفاوتی را پشت سر نهاده و عملکرد نسبتا مناسب این نوع تقاطع‌ها کمک شایانی در جهت کاهش ترافیک شهری کرده است.

اگر تا به دیروز شاهد ترافیک خودرویی در ساعات خاص در خیابان‌های اصلی بودیم امروزه باتوجه به افزایش استفاده از خودروهای شخصی و عدم فرهنگ‌سازی نادرست جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، موجب شده که معضل ترافیک به خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها نیز کشیده شود.

این درحالی است که ساخت‌ تقاطع‌های غیرهمسطح و در رأس آن‌ پل‌ها، از محورهای شهرسازی مدرن برای فرار از تــــرافیــــک‌ سنگین کلانشهرهاست. هرچند تا به امروز در بسیاری از نقاط شهر ارومیه، چندین تقاطع غیر همسطح احداث شده است، اما همچنان بسیاری از مناطق این شهر نیازمند ساخت تقاطع غیرهمسطح است تا شاید کلاف سردرگم ترافیک در این مناطق باز شده و کمی از آسیب‌های آن کاسته شود.

به عقیده کارشناسان، در حال حاضر تناسب نداشتن ظرفیت معابر با تعداد وسیله نقلیه، کمبود پارکینگ عمومی، افزایش خودروهای تک‌سرنشین، نبود پایانه‌های مرکزی مناسب و... ازجمله نارسایی‌های ترافیکی در ارومیه هستند که منجر به بروز مشکلات در حوزه شهری شده‌اند و ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح را چندین برابر کرده‌اند.

در ادامه لازم به ذکر است که رسیدگی و رفع مشکلات شهروندان در خصوص عبور و مرور از معابر عمومی یکی از وظایف عمرانی شهرداری‌هاست، لذا بعد از تماس مخاطبان با این پایگاه خبری و گله‌مندی آن‌ها از ترافیک شدید در مناطق مختلف شهری و رسانه ای شدن این معضل انتظار میرود متولیان امر با اتخاذ تصمیماتی به احداث تقاطع‌های غیر همسطح در سطح شهری اقدام کرده تا با احداث این روگذرها کمک شایانی به کاهش بار ترافیکی در محدوده شهری نمایند.

کلام آخر اینکه زیرساخت‌های شهری بایستی متناسب با میزان رشد جمعیت آن شهر باشد، وقتی سخن از کلانشهر یا بزرگ‌شهر ارومیه می‌شود، ضروری است که توجه به ترافیک و حل مسائل آن یا به حداقل رساندن مشکلات آن باید جزء اولویت‌های اصلی و اساسی مدیریت شهری قرار گیرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید