12:10|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1400 - 13:55
کد خبر: 17705
داور بین المللی بوکس در گفتگو با باریش:

انتخاب داور بین المللی ارومیه‌ای به عنوان رئیس کمیته داوران بوکس کشور

محمد آبی داور بین المللی بوکس در تاریخ 25 بهمن ماه سال جاری به عنوان رئیس کمیته داوران کشور از سوی رئیس فدراسیون بوکس انتخاب شد.
انتخاب داور بین المللی ارومیه‌ای به عنوان رئیس کمیته داوران بوکس کشور

محمد آبی داور بین المللی دوستاره فدراسیون جهانی بوکس در گفتگو با خبرنگار باریش نیوز گفت: فعالیت حرفه ای خود را در زمینه داوری  از سال 85 در مسابقات مختلف کشوری در رده های مختلف نونهالان، جوانان، بزرگسالان و انتخابی تیم ملی آغاز کرده است.

 وی در ادامه به قضاوت و داوری خود در مسابقات مختلف برون مرزی نیز اشاره کرد و گفت:  اخیرا به عنوان تنها داور اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا رده سنی جوانان ونوجوانان دعوت شده که این مسابقات در تاریخ یازدهم اسفند ماه سال جاری در کشور اردن برگزار می‌شود.

آبی در ادامه با اشاره به اینکه ارومیه مهد بوکس ایران میباشد گفت: این ورزش در گذشته  ابتدا توسط ارامنه وارد ارومیه شده و از طریق ارومیه نیز به کل کشور ورود پیداکرد؛ پس با توجه به اینکه شهر ارومیه مهد بوکس کشور می باشد  باید همه امکانات و تجهیزات این رشته ورزشی نیز در این شهر در حد اعلا باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز بزرگترین دغدغه هیات بوکس استان آذربایجان غربی نداشتن خانه بوکس منسجم و بزرگ می‌باشد؛ چرا که خانه بوکسی که در حال حاضر در این شهر وجود دارد مربوط به 40 سال گذشته بوده که متاسفانه از کوچکترین امکاناتی برای این رشته ورزشی و تمرین ورزشکاران برخوردار نیست.

داور بین‌المللی دو ستاره بوکس فدراسیون جهانی در خاتمه گفت: آذربایجان غربی قطب داوران ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی می‌باشد و اندکی توجه از سوی مسئولان استانی به این داوران قطعا باعث دلگرمی و ایجاد انگیزش در آنها شده و این امر سبب افتخار آفرینی آنها برای استان و کشور خواهد شد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید