18:50|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1400 - 09:56
کد خبر: 17700
در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه مطرح شد:

نگذارند فضای مجازی محل جولان دشمنان باشد/ طرح صیانت برای مردم تبیین شود

امام جمعه ارومیه گفت: ملت ایران باید بر فضای مجازی حاکمیت داشته و نگذارند فضای مجازی محل جولان دشمنان و ظالمان باشد.
نگذارند فضای مجازی محل جولان دشمنان باشد/ طرح صیانت برای مردم تبیین شود

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه با اشاره به پنجم اسفند روز  بزرگداشت فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد:  این روز  به عنوان روز ملی مهندسی نام‌گذاری شده است بنابراین مهندسان باید با طرح‌ها و روش‌های نوین خود مشکلات مردم را بررسی و حل کنند.

وی تصریح کرد: زندگی بزرگانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی دانشمند بزرگ ایرانی الگوی مناسبی برای جوانان است و امید است با تلاش مهندسان این مملکت، جامعه توسعه یافته و به مراتب برتری در عرصه‌های مختلف برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ضمن تبریک روز وکیل بیان کرد: وکالت یک شغل نیست و یک مسئولیت سنگین و کار مقدسی است که عدل و داد را در جامعه‌سازی و جاری می‌کند.

وی با بیان اینکه  ظلم‌ ستیزی و اعاده حق مظلوم در اولویت کاری وکلا باید قرار بگیرد، گفت: وکالت از صفات خداوند متعال است بنابراین کسی که کار وکالت را بر عهده می‌گیرد نباید به دنبال منفعت شخصی باشد، اصل مسئولیت وی دفاع از حق مظلوم است.

قریشی با اشاره به طرح صیانت از فضای مجازی که در مجلس به تصویب رسیده بود، بیان کرد: این طرح باید به درستی توسط مسئولان مربوطه برای مردم روشن و شفاف شود و اگر این طرح، درست است بر این کار اهتمام داشته و آن را به درستی برای مردم تبیین کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی در هر مملکت جزو دارائی ملت محسوب می‌شود باید افراد آن جامعه از آن صیانت کرده و در اختیار معاند قرار ندهند.

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: همانطور که جوانان در طول هشت سال دفاع مقدس با جان و دل جنگیدن و از مرزهای این کشور دفاع کرده  و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد بنابراین ملت ایران باید بر این فضا حاکمیت داشته و نگذارند فضای مجازی محل جولان دشمنان و ظالمان باشد.

وی عنوان کرد: فضای مجازی باید تحت کنترل و  حاکمیت ملت ایران باشد، همانطور که در سایر کشورها کنترل‌ها بر فضای مجازی با شدت تمام صورت می‌گیرد و ما هم  نباید این فضا را در اختیار بیگانگان قرار دهیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید