14:24|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1400 - 12:16
کد خبر: 17689

فوتسالیست ملی پوش ارومیه کاپ طلایی کافا را بالای سر برد

"امیر مرادی" ملی پوش شایسته ارومیه ای که به همراه تیم ملی جوانان زیر 19 سال ایران به مسابقات بین المللی 2022 کافا (آسیایی مرکزی) در قرقیزستان اعزام شده بود جام قهرمانی مسابقات را بالای سر برد.
فوتسالیست ملی پوش ارومیه کاپ طلایی کافا را بالای سر برد

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس رییس کمیته فوتسال هیات فوتبال آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امیر مرادی  عضو باشگاه اروم آلیاژ ارومیه در لیگ دسته یک کشور است و با درخشش در این مسابقات مورد توجه کادر فنی تیم ملی فوتسال زیر 19 سال ایران قرار گرفته و به عضویت تیم ملی در آمده بود، این ورزشکار پس از کسب مقام قهرمانی جام بین المللی کافا در میان استقبال مسئولان و دوست دارانش به زادگاه خود بازگشت.

حسین همتی اظهار داشت: مردای به همراه تیم ملی فوتسال زیر 19 سال کشورمان جهت شرکت در رقابتهای فوتسال بین المللی کافا (آسیای مرکزی ) روز 20 بهمن تهران را به مقصد قرقیزستان ترک کرده بود.

همتی گفت: تیم ملی فوتسال زیر 19 سال ایران در رقابت های بین المللی کافا تیم های افغانستان و تاجیکستان را شکست داد و با توجه به پیروزی رو در رو مقابل افغانستان، قهرمانی زودهنگامی را در این مسابقات تجربه کرد.

وی ادامه داد: تیم در سومین دیدار خود از مسابقات کافا برابر قرقیزستان میزبان توانست با نتیجه ۶ بر یک از سد حریف خود عبور کرده و به قهرمانی این رقابت ها دست یابد.

اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی (کافا) تصمیم گرفته است امسال برای نخستین بار مسابقات فوتسال زیر ۱۹ سال را در این منطقه برگزار کند، هدف از این طرح، تقویت تیم های این منطقه شامل کشورهای ایران، تاجیکستان، افغانستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا است که در سال ۲۰۲۳ برگزار می شود.

پیشتر بهزاد رسولی، محمد شکری و بلال اسماعیلی سه فوتسالیست ارومیه‌ای در لیست نهایی تیم ملی دانش‌آموزی برای شرکت در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا به میزبانی کشور تایلند حضور داشتند.

سالار آقاپور سابقه عضویت در تیم ملی زیر ۲۰ سال جوانان ایران را نیز دارد و در سال ۲۰۱۹ به همراه این تیم موفق به کسب مقام سوم مسابقات قهرمانی آسیا در تبریز شده است.

همچنین سالار آقاپور و بلال اسماعیلی ۲ فوتسالیست ارومیه ای در رقابت‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین حضور  داشتند و موفق به زدن 5 گل ارزشمند و پیروزی بخش برای تیم ملی ایران شدند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید